پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > همیشه جهاد


کد خبر: ١٣٤٩١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/01/20-٠٠:٠١

آبادان خبر

همیشه جهاد

همیشه مبارزه، همیشه جهاد؛ این شعار جهادگرانی است که در همه عرصه هایی که جامعه به حضور آنان نیاز دارد وارد می شوند و خالصانه به یاری مردم می شتابند.

 

آبادان نیوز :بسیاری از بسیجیان و جهادگران آبادانی و خرمشهری با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات فراوانی که برای شهروندان پیش آمد، آستین همت بالا زدند تا مشکلات شهروندان را به حداقل ممکن کاهش دهند.

دواطلبان  در خدمت مردم

شاپور زبردست

آبادان خبر :طلبه ای که داوطلبانه در قالب گروه جهادی طلاب در حال ضد عفونی یکی از محلات آبادان بود، جهاد را به این معنا دانست که در مواقع نیاز از کمک به هر ارگان و نهادی از جمله شبکه بهداشت و بیمارستان غافل شویم.

دانشجوی داوطلبی که در ورودی شهر آبادان مشغول حرارت سنجی مسافران بود می گفت: زمانی رزمندگان در خط مقدم از سرزمین ما دفاع می کردند و حالا نوبت ماست، که در خط مقدمی دیگر از سلامت هموطنانمان دفاع کنیم.

خانواده های داوطلب خادم الشهدای سرزمین نور که پیشتر به کاروانهای راهیان نور خدمت رسانی میکردند حالا خانه نشینی را تبدیل به فرصت کرده اند و تولید ماسک و توزیع و رایگان آن به یاری نیازمندان می شتابند.

بسیجیان همیشه در صحنه 

هیات رزمندگان آبادان هم با شروع همه گیری کرونا با سیل جهادگران و بسیجیان وارد میدان شد تا کمترین آسیب متوجه مردم شود.  

آنطور که سردار مکی یازع رییس این هیات می گوید: تا کنون هزاران بسته غذایی و بهداشتی بین خانوارهای آبادانی توزیع و تولید ماسک را هم شروع کرده اند و علاوه بر آن  همه برادران شبانه روزی، هم محلات شهر را ضد عفونی می کنند و هم خشکبار به خانواده های فقیر می دهند که  البته این امر با کمک افراد خیر انجام می شود.

او ادامه می دهد: روند خدمت رسانی به شهروندان و نیز ضد عفونی محلات توسط بسیجیان و جهادگران آبادانی تا زمان پایان شیوع ویروس کرونا ادامه دارد.

یکی از جهادگران می گوید: شماری از افرادی که شغل آزاد دارند و به خاطر شیوع ویروس کرونا متاسفانه کسب و کارشان تعطیل شده و در تنگای مالی قرار گرفته اند را شناسایی کرده ایم  و بسته های معیشتی را به آنان هم می رسانیم.

سازماندهی  گروه های  مردمی و جهادی

بدون شک حضور گروههای مردمی در مبارزه با بیماری کرونا بار عظیمی را از دوش مسئولان برداشت و خدمات رسانی به مردم را بسیار بهتر و آسان تر کرد.

حمید بحرینی مدیر توسعه فرهنگی هنری منطقه آزاد اروند با تایید این مطلب می گوید: این گروه های داوطلب مردمی و جهادی ساماندهی شده اند تا عفونت‌زدایی اماکن عمومی، معابر شهری و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر  را بهتر انجام دهند.

او ادامه می دهد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین فراگیری آن در سطح منطقه،  بیش از ۴۰ گروه مردمی و جهادی با مشارکت پایگاه‌های بسیج، هیات‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرستان‌های آبادان و خرمشهر برای عفونت‌زدایی اماکن عمومی، و معابر شهری سازماندهی شدند.

قدرت‌اله طمیمیان معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند هم اشاره می کند: سپاه و گروه‌های بسیج در آبادان و خرمشهر با تجهیزاتی که این سازمان با نظارت دانشکده علوم پزشکی در اختیار آنها قرار داده عملیات ضدعفونی و گندزدایی سطح عمومی هر دو شهرستان را  انجام می دهند.

در دیدار با سرهنگ خردمند فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر متوجه می شوم: گروه های بسیار زیادی از نیروهای جهادی بسیج در خدمت مبارزه با این بیماری  قرار گرفته اند و نیروهای بسیجی خرمشهر بطور مداوم محلات مختلف این شهر را ضد عفونی می کنند و این مبارزه نیروهای بسیجی با این بیماری تا زمان نابودی کامل آنها ادامه خواهد داشت .

حال گروه های جهادی ، بسیجی و داوطلب همه و همه برای مبارزة بی امان با بیماری کرونا ، عزم خود را جزم کرده اند تا سلامت شهروندان را تضمین کنند و بار دیگر نشان دهند که در هر عرصه ای که به وجود آنان نیاز است حضوری فعال خوهند داشت.

منبع :خبرگزاری صدا وسیما  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان خبر

نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1399/01/20 0:17
0
0
از همه دستگاه های اجرایی خواهش میکنم مجدانه تصمیمات خود را پیگیری کنند و کنترل ها رو با شدت بیشتری انجام دهند...مردم هم باید در این جهاد کنارتان باشند و یاریتان دهند تا انشاالله زنجیره انتقال این‌ویروس نوظهور قطع گردد و باز هم بتوانیم در کنار عزیزانمان باشیم...... در خانه می مانیم
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: