پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > اداره کار سریعا بیمه بیکاری افراد را برقرار کند


کد خبر: ١٣٤٨٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/01/19-١٠:٠٠

فرماندار ویژه آبادان گفت: هیچ دستگاه، شرکت و یا موسسه ای حق ندارد به بهانه تعطیلی و نیمه تعطیلی ها در آبادان از حقوق و مزایای کارکنانش بکاهد و یا آنها را اخراج کند، کارکنان، متخلفین را معرفی کنند.

 

آبادان نیوز :فرماندار ویژه آبادان گفت: هیچ دستگاه، شرکت و یا موسسه ای حق ندارد به بهانه تعطیلی و نیمه تعطیلی ها در آبادان از حقوق و مزایای کارکنانش بکاهد و یا آنها را اخراج کند، کارکنان، متخلفین را معرفی کنند.

به گزارش آبادان خبر ، سید زین العابدین موسوی با بیان اینکه اگر توفیقی هم تا حالا حاصل شده، به دلیل همکاری بخش عظیمی از مردم نجیب آبادان بوده است، اظهار کرد: اگر آمار ابتلا افزایش یابد علتش بی اهمیتی کسانی است که نه تنها در خانه نمی نشینند، بلکه هر روز برای ورود، خروج و تفریحی شان با آنها مجادله داریم و به زحمات و همراهی مردم بی احترامی می کنند. اگر این افراد دستورالعمل های قرنطینه را جدی نگیرند برنامه جدی برای برخورد قانونی داریم.

او با اشاره به افرادی که مبتلا هستند و خود را قرنطینه نموده اند، گفت: این دسته افراد به طور کلی نباید با کسی کوچکترین رابطه ای داشته باشند و باید خانواده هایشان آنها را در محیطی کاملا بسته قرار دهند و فقط تغذیه آنها را با رعایت اصول بهداشتی تامین کنند.

فرماندار ویژه آبادان بیان کرد: همچنین لازم است، دانشکده علوم پزشکی آبادان مشخصات و آدرس افراد مبتلای خود قرنطینه و حتی افرادی که دوره نقاهت را در خانه می گذرانند را در اختیار پلیس بگذارد تا نظارت جدی بر ارتباطات آنها شود.

رییس شورای سلامت شهرستان آبادان با اشاره به ادامه روند عفونت زدایی شهرستان، اضافه کرد: در نظر است مسوولیت و اجرای امر ضد عفونی در وجب به وجب آبادان و به طور مستمر در برنامه ای مدون به همه ادارات، سازمان ها، موسسات دولتی، همه دستگاه های اجرایی، عمومی، نظامی، انتظامی، خصوصی و سمن ها واگذار شود.

رییس شورای تامین شهرستان آبادان تاکید کرد: هیچ دستگاه، شرکت و یا موسسه ای نباید به بهانه تعطیلی و نیمه تعطیلی ها در آبادان از حقوق و مزایای کارکنانش بکاهد. کارکنان، متخلفین را معرفی کنند.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به نظارت ها بر بازار و اصناف بیان کرد: اگر گران فروشی احدی از واحدی های صنفی برای دستگاه نظارتی و متولی در این شرایط اثبات شد علاوه بر پلمپ طولانی مدت به دلیل سوء استفاده از وضعیت، گران فروشان به دستگاه قضایی معرفی می شوند و برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد و لیست آنها در این شرایط به مردم اعلام می شود. همچنین هیچ واحد صنفی خارج از دستورالعمل حق فعالیت ندارد.

او با اشاره به ارایه سرویس های بانکی به موقع توسط بانک های شهرستان، افزود: بانک ها مکلفند علاوه بر شارژ خودپردازها و انجام نیازهای مردم به صورت غیر حضوری، کارت های سوخته شده و یا مفقودی را تعویض و سریعا بدست متقاضیان برسانند.

موسوی همچنین به بسته های کمک‌ معیشتی خوبی که به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفته اشاره کرد و افزود: در صدد ارتقای خدمات بیشتر نیز هستیم، لذا از دستگاه های مختلف می خواهم برنامه ریزی کنند از محل اعتباراتشان بسته حمایتی در اختیار پرسنل تحت امر خود قرار دهند و موضوع اعتبار را با اداره کل خود، حل کنند.

نماینده عالی دولت در آبادان تاکید کرد: اداره کار سریعا بیمه بیکاری را برای همه افراد بیکار شده مطابق دستورالعمل های جدید برقرار و به اینجانب گزارش دهد.

فرماندار ویژه آبادان اضافه کرد: همچنین تمام پیمانکاران و بخش خصوصی که در تعطیلی به سر می برند، بیمه کارکنان خود را بپردازند و کسی را اخراج نکنند همچنین مقرر است به آنها وام های کم بهره مناسب پرداخت شود.

موسوی در پایان از دادستان آبادان که با جدیت در حال رصد اوضاع و برخورد با متخلفین است تشکر و قدردانی کرد.

منبع:برنا

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان خبر

نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1399/01/19 13:9
0
0
درود بر همشهریان عزیز اگر همین روند رو ادامه بدیم به یاری خدا کرونا را شکست می دهیم
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: