پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > ثبت ۲ هزار پرونده مراقبت بیماران دیابتی در کلینیک های آبادان


کد خبر: ١٢٥٦٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/09/20-٠٨:٣٤

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ثبت نزدیک به 2 هزار پرونده مراقبت برای بیماران دیابتی در کلینیک‌های دیابت بیمارستان های شهید بهشتی و آیت اله طالقانی این شهرستان خبر داد.

 

آبادان نیوز  : رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ثبت نزدیک به 2هزار پرونده مراقبت برای بیماران دیابتی در کلینیک‌های دیابت بیمارستان های شهید بهشتی و آیت اله طالقانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش آبادان خبر ، دکتر شکراله سلمان‌زاده صبح امروز اظهار داشت: از بهمن ماه سال 97 تاکنون برای 1241 بیمار مبتلا به دیابت و 60 بیمار مبتلا به فشارخون در کلینیک بیمارستان طالقانی و 740 بیمار دیابتی و 321 بیمار مبتلا به فشار خون در بیمارستان شهید بهشتی پرونده مراقبت ثبت شده است.

 

وی اضافه کرد: هدف از راه‌اندازی کلینیک‌های دیابت در بیمارستان‌های آبادان یاری رساندن به افراد دیابتی در اصلاح شیوه زندگی و بکارگیری صحیح مداخلات دارویی و پیگیری منظم قند خون است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: این کلینیک‌ها در راستای ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به دیابت، شناسنامه‌دار کردن بیماران، پیگیری عوارض در بیماران دیابتی و کمک به بهبود کیفیت و کنترل عوارض دیابت با حضور متخصص داخلی و متخصص تغذیه در بیمارستان‌های آبادان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: برای ارائه مداخلات بهبود شیوه زندگی و همچنین تجویزهای دارویی و پیگیری کنترل قند خون این افراد براساس پروتکل استاندارد وزارت بهداشت خدمات به آنان ارائه می شود.

دکتر سلمان‌زاده بیان کرد: از جمله این خدمات می‌‎توان به برخورداری از 2نوبت ویزیت رایگان پزشک متخصص داخلی و مشاوره تغذیه در سال، انجام آزمایش‌ها، ویزیت پزشک، مشاوره تغذیه و در صورت نیاز ارجاع به سایر متخصصان بدون نوبت قبلی اشاره کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: از دیگر خدمات کلینیک‌های یادشده می‌توان به فعالیتِ اتاق زخم(زخم پای دیابتی) اشاره کرد که بیماران نیازمند می‌توانند از این خدمت نیز استفاده نمایند.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این کلینیک‌های تخصصی، بخش عمده‌ای از مشکلات بیماران مبتلا به قند خون در شهرستان برطرف شده و سبب ارائه خدمات مطلوب در سطح شهرستان می‌شود.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در حال حاضر کلینیک تخصصی در بیمارستان آیت‌اله طالقانی در روزهای 3شنبه و 5شنبه هر هفته برای بیماران دیابتی و از شنبه تا 2شنبه برای بیماران فشار خونی و در بیمارستان شهید بهشتی روزهای یکشنبه و 5شنبه برای بیماران دیابتی و روزهای شنبه، 3شنبه و 5شنبه برای بیماران فشار خونی با حضور پزشکِ مستقر، فعال و آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: