پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > آخرین‌های اقتصادی


کد خبر: ٢٨٤١٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/10/20-١٧:٠٩

بسته خبری اقتصادی

آخرین‌های اقتصادی

در این بسته خبری، آخرین اخبار اقتصادی تشریح می‌شوند./ ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز _ آخرین‌های اقتصادی را اینجا بخوانید:

 

حقوق سال آینده کارکنان دولت چقدر است؟

خاندوزی - وزیر اقتصاد

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت خبر داد که حداقل حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۷ میلیون تومان خواهد بود.

خاندوزی در نشست خبری با خبرنگاران، پیش از سخنان خود با اشاره به ورود جبهه هوای سرد به کشورمان از مردم درخواست کرد: از ۲۰ دی‌ماه تا اواسط بهمن جبهه هوای سردی بخش‌های متعددی از کشور را در بر می‌گیرد و می‌خواهیم با مدیریت تقاضای گاز کمک کنند تا اخلالی در روند گازرسانی پیش نیاید.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین متغیرهایی که سال های گذشته اجازه رشد تولید کشور را نمی‌داد، کاهش سرمایه‌گذاری در کشور بوده و متوسط دولت قبل با کاهش سرمایه‌گذاری و در برخی سال‌ها با کاهش میزان سرمایه در کشور مواجه بودیم. این مشکل در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ وجود داشت ولی با تدبیر دولت سیزدهم، در شش ماهه اول امسال ۳.۹ درصد افزایش سرمایه‌گذاری را شاهد بودیم. این اعداد موید کاهش بیکاری است، و نرخ بیکاری در تابستان به ۸.۹ کاهش یافته بود.

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: هم‌چنین در پایان آذر امسال رشد نقدینگی ۳۳.۴ درصد بوده که این عدد ۷ درصد از شهریور ۱۴۰۰ است و کاهشی است و نشان می دهد انضباط پولی و کنترل‌های بانک مرکزی در پیش گرفته کمک می‌کند تا یکی از موتورهای مهم تورم را کنترل کنیم.

خاندوزی گفت: در ۹ ماه ابتدای امسال ۹۱۷ هزار میلیارد تومان مجموع درآمدهای کشور بوده است که ۸۸ درصد رقم مصوب بودجه است و تا پایان سال این رقم به ۱۰۰ برسد. ناترازی‌های بودجه هم به کمترین عدد در طی سال‌های گذشته رسیده و استقراض دولت از محل انتشار اوراق ۳۳ هزار میلیارد تومان کاهش داشته است. انضباط پولی و مالی در دستورکار است.

وی عنوان کرد: بودجه ۱۴۰۲ به زودی در دستور کار مجلس قرار می گیرد و با ۱۹۸۰ همت منابع عمومی و مصارف عمومی خواهد بود و از این میزان، ۷ میلیون تومان حداقل حقوق کارکنان دولت در بودجه پیش بینی شده و معافیت مالیاتی هم همین عدد است، ۲۰ درصد متوسط افزایش حقوق کارکنان است، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی و ۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان، ۷ درصد کاهش مالیات تولید را خواهیم داشت و امیدواریم به تولید کمک کند. هم‌چنین ۱۵ هزار میلیارد تومان کمک به صندوق تثبیت بازار سرمایه را داریم.

سخنگوی اقتصادی گفت: برخی موسسات عدد ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به عنوان کسری بودجه امسال دولت را طرح کرده‌اند و می‌گویم ما اصلا چنین برآوردی نداریم و این عدد غیردقیق است./ اخبار اقتصادی


یارانه
در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: «یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۳ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۰  دی ماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتیکه خانوارها جزو دهک‌های اول تا سوم باشند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار گیرند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

بازبینی به دهک‌بندی و ثبت‌نامی‌های جدید

در این مرحله، سرپرستان خانواری که اقدام به ثبت نام نموده اند چنانچه در آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه دی ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

همچنین خاطر نشان می‌گردد، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه دی ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل نمایند.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری نمایند.»/ اخبار اقتصادی


برف در جاده
به‌دنبال بارش برف و باران در کشور، مرکز مدیریت راه‌های کشور اطلاعیه داد که محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه دارای بارش برف و باران و آزادراه قزوین - رشت دارای بارش باران و آزادراه تهران - شمال فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند و در حال حاضر در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)، تردد روان جریان دارد.

همچنین در آزادراه قزوین - کرج حدفاصل محمدشهر تا پل کلاک، ترافیک سنگین است.

بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، همدان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، لرستان و مرکزی ادامه دارد و در برخی از محورهای استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی گیلان و بوشهر هم بارش باران در جریان است.

محور قدیم خرم‌آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم‌آباد - پل زال و محور خرم‌آباد - کوهدشت انجام می‌شود. همچنین محورهای شریانی ریگان - ایرانشهر و محور قدیم مشهد - ملک‌آباد و محورهای غیرشریانی پونل - خلخال، جاسک - بشاگرد، کلات - درگز مسدود شده‌اند.

محورهای دارای انسداد فصلی هم شامل لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد - پاوه، سی‌سخت - پادنا، محور جدید هشتگرد - طالقان و گنجنامه - تویسرکان می‌شود.

در عین حال به مسافران توصیه می‌شود درصورت ضرورت برای سفر، از طریق سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از وضعیت راه‌ها مطلع شوند؛ همچنین زنجیرچرخ همراه داشته باشند و سیستم گرمایشی ماشین را چک کنند./ اخبار اقتصادی

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: