پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > امتناع بانک های خوزستان از پرداخت وام فرزندآوری


کد خبر: ٢٥٧٣٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/06-١٣:٢٧

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت:بسیاری از بانک ها در استان خوزستان به بهانه های مختلف از پرداخت وام فرزندآوری خودداری می کنند.

 

آبادان نیوز : پرویز امیری افزود: با وجود ابلاغ بخشنامه پرداخت تسهیلات وام قرض الحسنه فرزندآوری از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی ، بسیاری از بانک ها برای اینکه اینگونه تسهیلات را پرداخت نکنند بهانه می آورند به عنوان مثال به یک خانواده ساکن شهرستان هویزه که فرزند آنها در اهواز متولد شده گفته شده به این دلیل که در هویزه نرخ رشد جمعیت بالا است وام فرزندآوری به آنها تعلق نمی گیرد. 

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه در شرایطی که نرخ رشد جمعیت کشور منفی است نباید بین هویزه و اهواز فرقی وجود داشته باشد گفت: این موضوع بارها از طریق بانک های استان پیگیری شده اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم. 

وی هم‌افزایی و همکاری مسئولان با مردم برای گسترش فرهنگ مقدس ازدواج و فرزندآوری را بسیار ضروری دانست و از بانک های استان خوزستان خواست در خصوص پرداخت وام قرض الحسنه فرزندآوری بیشتر همکاری کنند.

بر اساس بخشنامه ابلاغی به بانک ها در رابطه با وام قرض الحسنه فرزندآوری ، برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده اند تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، به ازای فرزند اول ۲۰۰ میلیون ریال ، به ازای فرزند دوم ۴۰۰ میلیون ریال ، به ازای فرزند سوم ۶۰۰ میلیون ریال ، به ازای فرزند چهارم ۸۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند پنجم به بعد هزار میلیون ریال در نظر گرفته شده است. 

برپایی نمایشگاه تخصصی ازدواج در خوزستان

امیری در ادامه از برپایی نمایشگاه تخصصی ازدواج با شعار" جوان، ازدواج، تحکیم خانواده" در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اهواز خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که از ۱۱ تا ۱۳ تیرماه برپا خواهد بود برنامه های متنوعی در زمینه ازدواج و خانواده با مشارکت سازمان های مردم نهاد برگزار می شود.

وی افزود: محورهای نمایشگاه شامل راهنمای ژنتیک، برگزاری کارگاههای تخصصی ازدواج ،فرزندآوری ، بازی درمانی کودکان، کتاب و محصولات فرهنگی، ارائه ملزومات و تجهیزات ازدواج می باشد.

امیری همچنین تعداد سمن های زیر پوشش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در زمینه های مختلف را ۸۷ سمن عنوان کرد و گفت:۱۲ مرکز مشاوره در مدت برپایی این نمایشگاه به صورت رایگان در زمینه ازدواج، فرزندآوری ، روانشناسی کودکان و تحکیم بنیاد خانواده مشاوره می دهند.

هفته ازدواج در سال‌جاری از ۱۰ تا ۱۶ تیرماه برگزار می‌شود.

منبع : ایرنا

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: