پست الکترونیک چهارشنبه ٠٥ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > اسکندری : پیشنهاد اختصاص ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت های آبادان و خرمشهر


اسکندری از پیشنهاد تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت شهرستان های آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: عمران شهرهای آبادان و خرمشهر در گروی پرداخت این اعتبار است که طی مدت سه سال مشکلات زیرساختی منطقه را رفع می کند.

 

آبادان نیوز : «محمدرضا اسکندری» دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به پیگیری به منظور اعمال ماده ۶۵ در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: چنانچه ماده ۶۵ به صورت کامل اجرا نشود، مردم نیز نمی توانند از مزیت منطقه آزاد استفاده کنند؛ اجرایی شدن این ماده به معنی تشکیل ادارات کل در این منطقه است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه در حال حاضر کارگروه ماده ۶۵ با مسئولیت معاون حقوقی رئیس جمهور و همچنین کارگروه پیگیری مسائل استان خوزستان تشکیل شده است افزود: شنبه هفته گذشته نخستین نشست این کارگروه برگزار و مقرر شد ابتدا دیدگاه‌ها مطرح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیشنهاد تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت شهرستان های آبادان و خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: عمران شهرهای آبادان و خرمشهر در گروی پرداخت این اعتبار است که طی مدت سه سال مشکلات زیرساختی منطقه را رفع می کند.

اسکندری اضافه کرد: چنانچه اجرای این عملیات و تامین اعتبار در نظر گرفته شده بیش از سه سال به طول انجامد دچار تورم خواهد شد و نمی توان به نتیجه رسید لذا سران سه قوه باید برای تخصیص این اعتبار تلاش کنند تا زیرساخت ها با بودجه دولتی در آبادان و خرمشهر ایجاد شود.

وی یکی از ضرورت های منطقه آزاد اروند را ایجاد فضای اشتغال برشمرد و تاکید کرد: با ایجاد فضای اشتغال خدمات بهتر نیز ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند احداث پالایشگاه خوزستان در منطقه آزاد اروند را یک ضرورت دانست و ابراز کرد: با احداث این پالایشگاه زمینه اشتغال برای چهار هزار نفر ایجاد می شود.

وی خاطر نشان کرد: این پالایشگاه با ‌۶ میلیارد یورو و با ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار بشکه در روز و با مشارکت طرف چینی در این منطقه احداث می شود.

اسکندری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به احداث پایانه صادراتی اروند اشاره کرد و ادامه داد: احداث این پایانه از فرصت های شغلی است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی اذعان کرد: فاز اول این پایانه با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار احداث می شود که فرصت شغلی برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از استقرار دفاتر شرکت‌های خارجی در پی احداث پایانه صادراتی اروند خبر داد و بیان کرد: سرمایه‌ گذار این طرح تاکنون با ۱۴ کشور برای استقرار دفاتر تجاری توافق کرده ضمن اینکه ۱۳۵ دفتر نیز در این پایانه احداث خواهد شد.

وی در بخشی دیگر با اشاره به احداث ایرلاین اختصاصی اروند در این منطقه گفت: مذاکراتی برای راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی منطقه آزاد اروند انجام شده که به زودی وارد مرحله امضای قرارداد و تفاهم نامه می شود.

اسکندری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا فرودگاه بین‌المللی آبادان توسط سازمان منطقه آزاد اروند تملک می‌شود افزود: اگر کل شهرستان آبادان در محدوده منطقه آزاد قرار گرفت، این فرودگاه نیز قابل تملک است.

وی با بیان اینکه پیگیر احداث دهکده ورزش منطقه آزاد اروند و توریسم درمانی هستیم تصریح کرد: متاسفانه زیرساخت های ورزشی در منطقه به گونه ای است که شرایط میزبانی برای رویدادهای مهم را ندارد و با توجه به استعدادهای ورزشی نیاز به احداث دهکده ورزشی داریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به حرکت این سازمان به سمت دانش بنیان اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای شروع به فعالیت در منطقه اروند به دنبال ایجاد ناحیه فن‌آوری اروند بودیم و این مهم جزو اولویت های سازمان منطقه آزاد اروند است.

وی با اشاره به اینکه وقتی در کشور به شرکت‌های دانش بنیان توجه شد دانشگاه‌ها ارتقا یافتند و منطقه آزاد اروند نیز در این زمینه ورود خواهد کرد تا زمینه اشتغال و تولید افزایش یابد تصریح کرد: معاونان پژوهشی دانشگاه‌های منطقه عضو کارگروه ناحیه فن‌آوری منطقه آزاد اروند می شوند تا از دانش نخبگان منطقه در راستای تولید استفاده شود.

اسکندری با بیان اینکه ۵۰ درصد از دانشجویان خارجی کشور عراقی هستند و ابراز کرد: متاسفانه شهرهای آبادان و خرمشهر از داشتن این دانشجویان عراقی محروم هستند و دلیل آن عدم ارتقای دانشگاه ها در این منطقه است و اگر زمینه جذب دانشجوی خارجی در منطقه فراهم شود چرخش مالی را به همراه دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به برگزاری برنامه های نشاط آور از جمله کنسرت در سراسر شهرها و استان ها به ویژه مناطق آزاد کشور چرا همچنان در آبادان و خرمشهر این مجوز صادر نمی شود بیان کرد: محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و موسسات فرهنگی هنری برای برگزاری کنسرت و اخذ مجوز می توانند درخواست خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهند و پس از آن نیز برنامه های خود را به مرحله اجرا در آورند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان یاد آور شد: هدفمان استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود رسانه های این منطقه است.

منبع : شبستان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: