پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > مناطق آزاد یک فرصت است نه تهدید


کد خبر: ٢٤٧١٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/01/25-١١:٥٠

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در امضای تفاهم نامه ای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت:‌ مناطق آزاد یک فرصت برای نظام می دانیم نه تهدید.

 

آبادان نیوز : سعید محمد ، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در مراسم امضای این تفاهم نامه، گفت: با برخوردهای غیرمنطقی و احساسی، مشوقات قانونی مناطق آزاد دچار خدشه شده است و سرمایه گذاران کمتر برای سرمایه گذاری در این مناطق رغبت نشان می دهند که در تلاشیم بتوانیم مسیر مناطق آزاد را به ریل گذاری قوانین مترقی موجود برگردانیم.

سعید محمد همچنین اظهار داشت: اطمینان خاطر می دهم که دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و همه مناطق آن، با رویکرد حرفه ای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هماهنگ و همراه است.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این مراسم با اشاره به این موضوع که در مقطعی از گذشته، برای مناطق آزاد یک بدنامی ایجاد شده بود که مناطق آزاد، مبادی اصلی ورود قاچاق به کشور هستند اما هر کسی که اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشد، می داند که قاچاق از مناطق آزاد بسیار اندک و جرئی است.

علی مؤیدی خرم آبادی، ادامه داد: با مطالعات دقیقی که انجام دادیم، به قطعیت می گویم که قاچاق در مناطق آزاد، به هیچ عنوان موضوعیت خاصی ندارد و ما مناطق آزاد را نه تنها تهدید نمی دانیم، بلکه آن را یک فرصت برای نظام قلمداد می کنیم.

مؤیدی خرم آبادی گفت: واقعیت این است که در بحث قاچاق مشکلی با مناطق آزاد وجود ندارد و طرح مسئله قاچاق در مناطق آزاد، یک شائبه و سیاه نمایی است که باید در جهت رفع این شائبه همت کنیم و ما معتقدیم که مناطق آزاد، باید همانند بسیاری از کشورهای جهان، نقش مثبت و به سزایی در اقتصاد کشور ما نیز داشته باشد.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه با عنوان «برنامه جامع پیشگیری از قاچاق کالا و ارز از مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم» در چهارچوب اسناد بالادستی و شامل راهبردها، اقدامات اساسی و برنامه های اجرایی مانند: کاهش بسترها و گلوگاه های شکل گیری تخلفات و قاچاق کالا و ارز، ارتقای زیر ساخت های مدیریتی و حقوقی پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، شفاف سازی و بهبود فرآیندهای گمرکی و تجاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رصدپذیر نمودن و شفاف سازی گردش کالا در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و غیره به همراه ساز و کار پایش و نظارت به امضای طرفین رسید.

منبع :  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند 

 

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: