پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > نگاه ویژه به « توسعه اقتصادی دریا محور » در جریان تدوین برنامه هفتم توسعه کشور


معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در جریان بازدید از مجتمع صنایع کشتی‌ سازی آمسکو، از نگاه ویژه به توسعه اقتصادی دریا محور در جریان تدوین برنامه هفتم توسعه اقتصادی کشور خبر داد.

 

به‌ گزارش آبادان نیوز؛ «محسن رضایی» ضمن بیان اینکه سیاست‌ های استعماری باعث شد یکی از مهم‌ ترین عوامل پیشرفت اقتصادی کشور که دریا بود کنار گذاشته و به فراموشی سپرده شود، اظهار داشت : امروز که در منطقه آزاد اروند هستیم یک کار آفرین با غیرت بومی چنین مجتمعی را ایجاد کرده و در حال برنامه‌ ریزی برای توسعه فعالیت‌ های خود برای توسعه اقتصاد دریا است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : کم نیستند افرادی که علاقه‌ مند فعالیت و سرمایه‌ گذاری در این حوزه هستند؛ اما به‌ دلیل اینکه فرصت فعالیت در حوزه اقتصاد دریا در دولت‌ های گذشته به آن‌ها داده نشده سرمایه خود را به کشور‌های دیگر برده‌اند.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور اذعان داشت : ما برای سرعت دادن به اقتصاد کشور، مسئله توسعه دریا محور که مدت‌ هاست از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سیاست‌ های کلی مطرح شده را در جریان تدوین برنامه هفتم توسعه کشور در دستور قرار داده‌ایم.

محسن رضایی تصریح کرد : از تمامی فعالان این حوزه دعوت می‌کنیم که سرمایه، فکر و ایده خود را به سواحل کشور بیاورند و ظرفیت‌ های دریایی کشور که متصل به اقیانوس هستند را فعال کنند.

منبع : روابط‌ عمومی امور بین‌ الملل سازمان منطقه آزاد اروند

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: