پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > طرح ضربتی شست و شوی یک هفته ای شبکه برق آبادان


کد خبر: ٢٠١٥٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/18-١١:٢٣

رییس اداره برق آبادان گفت : طرح ضربتی شست‌وشوی مقره‌‍‌های شبکه برق آبادان و اروندکنار به منظور کاهش قطعی برق در این شهرستان آغاز شد.

 

به گزارش آبادان خبر، حسام ثابتی شنبه اظهار داشت: به دلیل قرار گرفتن آبادان بین ۲ رودخانه و بخش اروندکنار در نزدیکی دهانه اروندرود، رطوبت و شرجی هوا در این شهرستان بسیار بالاست و تاثیر رطوبت بر مقره‌های شبکه برق، سبب قطع ناخواسته برق در این منطقه می‌شود.

وی افزود: به منظور کاهش خاموشی‌های ناخواسته و با هماهنگی مدیریت برق استان خوزستان عملیات ضربتی شست‌وشوی مقره‌های شبکه برق آبادان و اروندکنار آغاز شده است.

رییس اداره برق آبادان گفت: در این طرح ۷۵۰ کیلومتر شبکه برق شهر آبادان و ۵۳۱ کیلومتر از شبکه برق اروندکنار اصلاح و شست‌وشو می شود.

وی بیان کرد: با هماهنگی مدیریت برق استان خوزستان چهار دستگاه شست‌وشوی شبکه برق مستقر در این استان به مدت یک هفته در آبادان مستقر شده اند تا عملیات شست و شوی شبکه و مقره‌ها را انجام دهند.

ثابتی گفت: گرد و غبار و دیگر آلاینده‌ها می‌توانند بر روی مقره‌های برق جمع شده و با اندکی رطوبت هوا باعث بروز اتصالی و قطع برق شوند که با شست وشوی مقره ها، مشکل قطعی برق منطقه تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به تجهیز ۷۰ درصد از شبکه برق آبادان به کابل‌های خودنگهدار اظهار داشت: روند تعویض کابل‌های برق در آبادان در روزهای آینده آغاز خواهد شد ضمن اینکه ۸۰ درصد از شبکه برق اروندکنار نیز دارای کابل خودنگهدار است.

مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب خوزستان شهرهای آبادان، خرمشهر و اروندکنار را با بیش از ۱۴۰ هزار مشترک زیر پوشش دارد.

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: