پست الکترونیک پنج شنبه ١٣ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در شلمچه برای بازگشایی گذرگاه مرزی


کد خبر: ١٤٠٩٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/03/11-٠٩:٥٠

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار منطقه آزاد اروند به موافقت طرف عراقی برای بازگشایی مرز شلمچه و از سرگیری صادرات از این گذرگاه بین‌المللی اشاره کرد و گفت:با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقدمات اولیه برای بازگشایی مرز شلمچه انجام شده‌است.

 

آبادان نیوز :معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار منطقه آزاد اروند به موافقت طرف عراقی برای بازگشایی مرز شلمچه و از سرگیری صادرات از این گذرگاه بین‌المللی اشاره کرد و گفت:با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقدمات اولیه برای بازگشایی مرز شلمچه انجام شده‌است.

به گزارش آبادان خبر ، سیدعلی موسوی روز یکشنبه اظهار داشت: به منظور از سرگیری صادرات کالا به کشور عراق از مرز بین‌المللی شلمچه رایزنی متعددی انجام و با هماهنگی انجام شده پیش نیازهای مورد نظر طرف عراقی در گیت صادراتی همچون وسایل مورد نیاز ضدعفونی پایانه صادراتی فراهم شده است.

وی افزود:فیلمی از گیت و تجهیزات ضدعفونی پایانه صادراتی شلمچه برای طرف عراقی ارسال شده و قرار است در مدت ۲ تا سه روز آینده بررسی نهایی و بازدیدهایی از سوی آنها انجام و در صورت تایید نهایی در اولین فرصت مرز شلمچه بازگشایی شود.

موسوی گفت:منتظر پاسخ طرف عراقی در زمینه زمان بازگشایی مرز، نوع و میزان کالاهای صادراتی و تعداد روزهای فعالیت در هفته و یا نامحدود بودن زمان صادرات از این گذرگاه مرزی هستیم.

مرز تجاری شلمچه از ابتدای سال ۹۸ تا ۱۷ اسفند پارسال فعالیت داشت ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی عراق بسته شد.

کالاهای کشاورزی، مواد غذایی، ماهی، میوه‌وتره‌بار، محصولات فولادی، مصالح ساختمانی، سیمان و کلینکر (مواد اولیه سیمان) و قطعات نیروگاهی عمده کالای صادراتی از مرز شلمچه به عراق بود.

سال گذشته یک میلیارد دلار کالای تولیدی سرزمین اصلی و ۲۲۰ میلیون دلار کالای تولید منطقه آزاد اروند شامل مواد شیمیایی، شیلات و فولاد از طریق منطقه آزاد اروند به عراق صادر شد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است. 

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منبع:ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،آبادان خبر،منطقه آزاد اروند،خبرمناطق آزاد،اخبارمناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: