پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > ۱۴۰ نوع خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارایه می‌شود


کد خبر: ١٢٧٨٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/10/25-٠٣:١٨

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت:۱۴۰ نوع خدمات در قالب بسته‌های حمایتی به شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور ارایه می‌شود.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت:۱۴۰ نوع خدمات در قالب بسته‌های حمایتی به شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور ارایه می‌شود.

به گزارش آبادان خبر ، سورنا ستاری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی و مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر بیان کرد: این نوع خدمات شامل خدمات بیمه‌ای محصولات دانش بنیان بستگی به نوع محصول و نیز معافیت مالیاتی و گمرکی،حمایت مالی ، گرفتن مجوز، و خدمت سربازی است.

وی برطرف کردن مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را از اولویت‌های دولت بیان کرد و افزود: بخشی از اعتبارات شرکت‌های دانش بنیان در مرحله پنجم و ششم از سوی دولت و  چندین برابر بخش خصوصی تامین می‌شود به شرطی که وحدت رویه ایجاد شود و این کاری است که تاکنون در شرکت‌های دانش بنیان اعمال شده تا جذب منابع شود.

ستاری با بیان اینکه هم اکنون حدود چهار هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و بیش از ۶ هزار استارتاپ در کشور وجود دارد  ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان در سال ۹۷ در حدود ۹۰۰ هزار میلیارد ریال فروش داشته‌اند.

وی گفت: متاسفانه در خوزستان هنوز فرهنگ راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها به صورت کامل پیاده‌سازی نشده و یک بخشی ما مقصر هستیم ولی خوشحالیم که مراکز رشد و شرکت‌ها در دانشگاه‌ها فعال و مستقر شده‌اند اما راه زیادی تا پیشرفت مانده است.

ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جریان سفر به منطقه آزاد اروند از مرکز رشد واحدهای فن‌آور دانشگاه علوم و فنون دریایی، شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آور در شهرک صنعتی و از شرکت کشتی‌سازی و سکوسازی نفتی امیران خرمشهر دیدن کرد.

همچنین وی از شرکت همراه گویای ارتباط اروند (جی‌ال‌ایکس) شرکت تولید صنایع فولاد کاوه، شرکت پتروصنعت پارسیان خزر در شهرک صنعتی خرمشهر دیدن و با توانمندی‌های این شرکت‌ها در خودکفایی داخلی و صادرات محصولات آنها به کشورهای همسایه آشنا شد.

ستاری، همچنین با حضور در دانشگاه علوم‎وفنون خرمشهر نسبت به شهدای گمنام مدفون در این دانشگاه ادای احترام کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، صبح روز سه‌شنبه ۲۴ دی از طریق فرودگاه بندر ماهشهر وارد خوزستان شد. بهره‌برداری از گام دوم طرح پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به خوزستان بود.

 

 

 

 

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،خبرمناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه  آزاداروند  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: