پست الکترونیک يکشنبه ٠٩ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > پیام کارشناس مسئول سوادآموزی اداره آموزش و پرورش اروندکنار به مناسبت هفته سوادآموزی


معرفی: قطعا مهم‌ترین ابزار رسیدن به توسعه فرهنگی امر پژوهش و سواد است زيرا پويايی و نشاط هر جامعه¬ای بستگی به توسعه و اعتلای فرهنگی آن جامعه است و پیشرفت فرهنگ نيز در گرو سواد، پژوهش، خلاقيت، ابتكار و نوآوری افراد آن جامعه می باشد و چون مسئوليت پرورش نيروي انساني و ارتقاي سواد و فرهنگ بـر عهده آموزش است. بنابراين تعلیم و آموزش بزرگسالان جریانی است که باید در طول زندگی ادامه یابد تا توسعه و دستاوردهای فرهنگی جامعه تحقق یابد.

 

آبادان نیوز _ عبدالحسین معرفی شلحه کارشناس مسئول سوادآموزی اداره آموزش و پرورش اروندکنار ضمن تبریک به مناسبت هفته سوادآموزی و گرامی داشت سال روز تأسیس نهضت سوادآموزی، گزارشی از چالش‌های این مدیریت در حوزه سوادآموزی بیان نمودند که در راستای تحقق اهداف سازمان نهضت نباید از آن‌ها غافل شد. عدم ایجاد ابعاد انگیزشی تبدیل به چالش بزرگ برای جذب افراد بی سواد و کم سواد در دوره‌های نهضت سوادآموزی شده است بنابرین ایجاد سازوکارهای تشویقی باید نهادینه شود که این امر مستلزم مشارکت تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است. با توجه به اینکه شروع نهضت یک انقلابی خاص در نظام آموزشی و علمی کشور بوجود آورد و حرکت به سوی رشد و تعالی انسانی و دینی را هموار کرد ولی شیوه‌های اتخاذ شده گاها نتیجه بخش نبوده است و ناچاریم بر اساس نیاز سلایق مخاطبان و عرف اجتماعی جامعه هدف برنامه ریزی کرد و بر این عقیده هستم که بایستی قسمتی از محتوای کتاب‌های آموزشی را دست خوش تغییر قرار داد.

معرفی افزود: جهت ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ مردم شهر اروندکنار نیاز به افزایش جذب افراد کم سواد و بی سواد، ایجاد مشارکت همه جانبه دستگاه‌های دولتی و خصوصی، حفظ حرمت سوادآموزان، تهیه محتواهای برنامه درسی به زبان بومی، اختصاص سیستم پاداش به سوادآموزان، خارج کردن زنان از انزوا و ورود آنان در عرصه سیاسی - اجتماعی، تعمیق سواد، خارج ساختن مفهوم سواد از شکل سنتی و دگرگونی در محتوای آموزشی و ... می‌باشد. مشکلات عمده در شهر اروندکنار عبارت‌اند از: حاکم بودن تعصبات خاص فرهنگی، عدم تشویق و اهدای بسته‌های مادی و معنوی به افراد سوادآموز، عدم استفاده از پیام‌های تبلیغاتی، عدم جذب نیرو به عنوان آموزش دهنده و استفاده از افراد توانمند و دارای شرایط لازم، عدم تمایل برخی از بیسوادان به یادگیری زبان فارسی، نگرش منفی خانواده به سواد و تمسخردیگران، بیسوادی اعضای خانواده، کار روزانه و وضعیت جسمی و تعداد فرزندان و... که امید است مطابق با منویات محوری امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری گام‌های ثمربخش تری در این عرصه برداشته شود تا شاهد ارتقای سطح فرهنگ و نشر فرهنگ اسلامی بیشتر در شهر اروندکنار بود./ اخبار آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: