پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > مهم‌ترین دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران


کد خبر: ٢٨٦٢٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/15-١٢:٥٨

رزمایش رسانه‌ای کانون بسیج رسانه شهرستان آبادان

مهم‌ترین دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران

در این گزارش به تشریح "مهم‌ترین دستاورد‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران" می‌پردازیم.

 

آبادان نیوزپس از پیروزی انقلاب اسلامی گسترش روز افزون تحریم ­های مختلف از سوی مغرضان و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی؛ متخصصان دلسوز این مرز و بوم را واداشت تا کمر همت در بی نیازی کشور از قدرت­ های جهانی ببندند و در این راه دستاوردهای گوناگونی را در حوزه ­های مختلف رقم بزنند به گونه ­ای که امروزه نه تنها اندیشمندان و صاحبنظران بی‌طرف غربی و شرقی، بلکه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم نیز بر عظمت آن اذعان داشته و به کارآمدی بالای نظام اسلامی­ مان اعتراف دارند. البته بیان دستاوردهای مورد نظر به معنای دستیابی کامل به تمام اهداف مورد انتظار نیست چرا که اولاً طی این سال ها دشمنان اسلام از هیچ کوششی برای جلوگیری از پیشرفت های جمهوری اسلامی فروگذار نکردند.

پیشرفت ایران در زمینه ساخت و تولید انواع سلاح ها و تجهیزات نظامی بقدری شگفت انگیز بوده که موسسه "گلوبال فایرپاور" در آماری که اخیرا منتشر کرد؛ اعلام کرده که ارتش ایران در رتبه 23 جهان قرار گرفته است و این در حالی می‌باشد که این آمار پیشرفت ایران را در زمینه نظامی ثابت می‌کند.

در رتبه‌بندی ارتش کشورهای مختلف عواملی همچون میزان هزینه‌های صرف شده برای تجهیز قوای نظامی، تعداد تجهیزات و ادوات در اختیار یگان، معیشت، تولید ناخالص داخلی، تعداد نظامیان، تعداد کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها، تعداد هواپیماها و هلی کوپترها، تعداد تانک‌ها و نفربرها و شرایط جغرافیایی حاکم بر کشور مورد نظر و مواردی از این دست نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و موسسه " گلوبال فایرپاور " نیز بر همین اساس کشورهای مختلف دنیا را در بعد نظامی رتبه‌بندی کرده؛ البته شرایط ایران در این رتبه‌بندی مقداری متفاوت است. با توجه به این مقدمه در ادامه مروری خواهیم داشت بر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه نظامی دفاعی طی یک سال اخیر. 

 

مروری بر مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه (نظامی؛ دفاعی و تسلیحاتی) طی یک سال اخیر

مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه نظامی؛ دفاعی

 مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه نظامی؛ دفاعی

مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه نظامی؛ دفاعی

سخن آخر

به جرأت می­ توان گفت شناخت و آگاهی دشمنان از توانمندی­ ها و ظرفیت های ایران و ایرانی برای دستیابی به جایگاه برتر و کسب همین موفقیت ­ها نگرانی آنان را در پی­‌داشته است و ریشه تمام عداوت های بیگانگان را باید در این نکته یعنی انسجام مردم برای الگوسازی و رشد و پیشرفت همه جانبه کشور جستجو نمود.

مصداق عینی اعتراف دشمنان جمهوری اسلامی به پیشرفت­ های نظامی دفاعی ایران را می ­توان در گزارش پنتاگون مشاهده کرد که در این گزارش آمده است: "ایران در تلاش است نیروی دفاع هوایی و نیروی هوایی خودش را مدرنیزه کند. هرسال ایران سامانه‌های ساخت ایران را رونمایی می‌کند؛ از جمله این سامانه‌ها می‌توان به سامانه‌های موشکی، رادارها و پهپادها اشاره کرد.... ایران همچنان در تلاش است به سامانه‌های موشکی پیشرفته دوربرد زمین به هوا دست پیدا کند."

در این گزارش همچنین اذعان شده است: "ایران به قدری پیشرفت کرده که می‌تواند اهدافی را در سراسر منطقه و در شرق اروپا هدف قرار بدهد. ایران علاوه بر فناوری‌های موشکی و راکتی فزاینده‌اش، در تلاش است میزان کارایی سامانه های موجودش را تقویت کند. ایران در حال ساخت موشک بالستیک ضدکشتی به نام خلیج فارس است. وسیله پرتاب فضایی سیمرغ ایران نشان دهنده عزم این کشور برای توسعه فناوری­ های موشک های بالستیک قاره پیماست."

کلام آخر اینکه تداوم این پیشرفت­ها همچون گذشته، در گرو همدلی، مشارکت عمومی و حضور فعال آحاد مردم در تمامی عرصه های سازندگی و توسعه کشور و خنثی سازی توطئه دشمنان میسر خواهد بود، دشمنانی که تمام تلاش خود را معطوف مقابله با پیشرفت ­های جمهوری اسلامی ایران نموده‌اند تا جایی که دو تن از مقامات ارشد آمریکا با نگارش مقاله‌ای در مجله «تایم» به دونالد ترامپ پیشنهاد کردند برای جلوگیری از قدرت‌ ایران در منطقه خاورمیانه اقدامات سخت‌گیرانه‌تری را علیه تهران اتخاذ کند.

منبع: صداوسیما

 

رزمایش رسانه‌ای کانون بسیج رسانه شهرستان آبادان

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: