پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > ۴۵ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال آبادان واکسن کرونا دریافت کردند


کد خبر: ٢٠٢٦٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/21-٢١:٥٨

سرپرست مرکز بهداشت آبادان تعداد سالمندان بالای ۸۰ سال این شهرستان را ۲ هزار و ۹۴۱ نفر اعلام کرد و گفت:تاکنون ۴۵درصد سالمندان بالای ۸۰ سال آبادان واکسن کرونا دریافت کردند.

 

به گزارش آبادان خبر، توفیق عنافچه سه‌شنبه با بیان اینکه واکسیناسیون سالمندان آبادان در ۱۲ مرکز شهری و ۱۰ مرکز خدمات بهداشتی روستایی انجام می شود اظهار داشت: به ۲۰ درصد سالمندان ۷۰ تا ۸۰ سال آبادان با جمعیتی معادل ۲ هزار و ۲۳۴ نفر نیز واکسن کرونا تزریق شده است.

وی گفت:افراد بالای ۷۰ سال در شهرستان آبادان منتظر تماس تلفنی برای دعوت به واکسیناسیون نباشند و برای تزریق واکسن به مراکز معرفی‌ شده شهری و روستایی مراجعه کنند.

عنافچه همچنین اظهار داشت:از ابتدای طرح واکسیناسیون کرونا در شهرستان آبادان واکسن کرونا به گروهای هدف شامل افراد شاغل در بیمارستان‌ها و مرکز درمانی و بهداشتی براساس سند جامع کشوری تزریق شده است.

وی از پیش‌بینی آماده سازی ۶ واحد آموزشی در کنار مراکز بهداشتی آبادان به منظور تزریق جمعی واکسن کووید ۱۹ به گروه‌های هدف اشاره کرد و اظهار داشت:زنجیره سرد برای نگهداری واکسن در واحدهای آموزشی پیش‌بینی شده است.

رییس مرکز بهداشت آبادان افزود:تزریق واکسن در ۲ نوبت صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ انجام می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی آبادان نیز گفت:به منظور کمک و مساعدت به مددجویان بالای ۷۰ سال ،کمیته امداد این افراد را به مرکز تزریق واکسن معرفی و منتقل می‌کند.

محمدرضا مطوری افزود:۷۵۰ سالمند بالای ۷۰ سال تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) آبادان هستند که توسط مددکاران کمیته امداد به مراکز تزریق واکسن منتقل می‌شوند.

۶ هزار و ۹۲۰ نفر در آبادان از خدمات ۱۰ مرکز شهری ۱۱ مرکز روستایی ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره مند هستند.

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: