پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > نقش پررنگ شهرستان آبادان در جنگ تحمیلی


کد خبر: ١٤٨٣٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/05/20-١٨:٥٥

فرماندار ویژه آبادان گفت: شهرستان آبادان در انقلاب و جنگ تحمیلی نقش پررنگی داشته است.

 

آبادان نیوز : فرماندار ویژه آبادان گفت: شهرستان آبادان در انقلاب و جنگ تحمیلی نقش پررنگی داشته است.

به گزارش آبادان خبر ، سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در نشست شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از آبادان به عنوان شهری یاد کرد که هم در انقلاب و هم در جنگ تحمیلی نقش پررنگی داشته است.

او بابیان اینکه در جنگ تحمیلی اتفاقاتی در آبادان و خرمشهر رخ داد که بیشتر از جاهای دیگر کشور نمود پیدا کرد تصریح کرد: ما در خط مقدم جنگ بوده ایم و توانستیم حماسه های گوناگونی همانند حماسه ذوالفقاری که تاریخ جنگ تحمیلی مثل آن را در خود ندید و هیچ جای مرزهای ایران چنین حماسه‌ای با این اهمیت رخ نداد.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به برخی از حوادث رخ داده در جنگ تحمیلی در شهرستان آبادان، خطاب به  حاضران در نشست گفت: آیا کسی میداند که در این شهر دوبار شیمیایی زدند، کسی می داند که در آن دو بار چند نفر در این شهرستان به علت بمباران شیمیایی شهید شدند، ما مطالبه گر جنگ تحمیلی در خصوص نقش آبادان در طول جنگ هستیم. مگر می‌شود با این روال پاسخ مردم را داد. مردمی که تعداد زیادی از آنها برنگشتند. این شهر هیچ وقت نتوانست به حالت قبلی خود برگردد.

موسوی  با اشاره به برخی از رویدادهای پیش آمده در طول جنگ تحمیلی در شهرستان آبادان گفت: در تاریخ ۲ مهر ۵۹ با بمباران ساختمان آموزش و پرورش عده زیادی از فرهنگیان عزیز شهید شدند. در تاریخ هفتم مهر با بمباران پالایشگاه آبادان عده بسیاری از آتش‌نشانان شهید شدند که به واسطه همین روز هفتم مهر روز آتش نشان نامیده شده است. پنجم مهر به عنوان شکست حصر آبادان و ۹ آبان به عنوان حماسه ذوالفقاری تاریخ هایی از صفحه روز شمار به جنگ تحمیلی هستند که متعلق به آبادان می باشد و باید گرامی داشته شود.

او تاکید کرد: هر چه در تاریخ تکرار نشود و به آن پرداخته نشود روزی فراموش خواهد شد. ما باید همبستگی و هم افزایی یکدیگر مناسبت‌های خود را در دفاع مقدس زنده نگه داریم. همچنین دست به دست هم دهیم تا آثار دفاع مقدس فراموش نشود.

وضعیت باغ موزه دفاع مقدس درآبادان

فرماندار ویژه شهرستان آبادان در خصوص وضعیت باغ موزه دفاع مقدس گفت: من تعجب می‌کنم شهرهایی در کشور وجود دارد که اصلا مرزی نیستند و هیچ ارتباطی با جنگ تحمیلی نداشته‌اند اما باغ موزه های جنگ تحمیلی در آنجا افتتاح شده است و به بهترین نحو ممکن به وقایع نگاری دفاع مقدس پرداختند.

موسوی افزود: ما باید تمام سعی خود را بکنیم که وضعیت باغ موزه دفاع مقدس شهرستان آبادان را به بهترین نحو ممکن برای افتتاحیه آماده سازی کنیم.

او گفت: شهرداری آبادان ، سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر ارگان ها باید نسبت به اجرایی کردن مصوباتی که در نشست قبلی باغ موزه متوجه آنها بود هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را به انجام برساند.

فرماندار ویژه آبادان همچنین با ابراز گلایه از عملکرد برخی از مدیران شهرستان گفت: شهری که اینقدر امکانات داشت و پر آوازه بود در حال حاضر مطالبات مردمانش در حد فاضلاب پایین آمده است،مدیران آنقدر ضعیف کار کرده اند که ما را شرمنده مردم کردند.

 

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

 

 

 

 

 

 

 



آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: