پست الکترونیک پنج شنبه ٠٦ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > روز خبرنگار برايم مبارک نيست وقتي با گذشت 32 سال از پايان جنگ هنوز آبادان آبادي ندارند


هفدهم مردادماه در تقویم رسمی کشورمان روز خبرنگار نامیده شده است.

 

آبادان نیوز : هفدهم مردادماه در تقویم رسمی کشورمان روز خبرنگار نامیده شده است و به این بهانه مراسمهای مختلفی در سطح شهرها برگزار و از خبرنگاران بابت زحمات یک ساله شان قدردانی می شود اما این روز چگونه برایم مبارک باشد وقتی با گذشت 32 سال از پایان جنگ هنوز آبادان آبادی ندارند.

فرزانه یحیی آبادی 

آبادان خبر : سلام آقای رئیس جمهور نمی دانم پیامم را می خوانید یا نه اما امیدوارم که چنین شود؛ 31 شهریور ماه سال 1359 بود که جنگ تحمیلی دامن گیرکشور و به ویژه مردم آبادان شد که 8 سال هم به طول انجامید، از پایان جنگ تاکنون 32 سال می گذرد اما به نظر می رسد این شهر به سان کشتی به گل نشسته قرار نیست هیچگاه به ساحل آرامش برسد و روی خوشش را به مردم نشان دهد، 32 سال است که مشکلات تلنبار شده به ارث رسیده از زمان جنگ برای حل و فصل دست به دست در میان انواع و اقسام مدیران گشته و همچنان و صد البته با انباشتگی بیشتر برای دیگری به ودیعه گذاشته می شود.

برای من و تمام هم سن و سالهایم که به اصطلاح دهه ی پنجاهی خوانده می شویم دوران 8 ساله جنگ یعنی مرگ تمام لحظات شیرین کودکی، نوجوانی و جوانی مان. در تمام آن روزها که مردم دیگر شهرهای کشور با آرامش از خواب بیدار می شدند ما آبادانی ها  با صدای ترکش خمپاره و توپ و تانک از خواب بیدار می شدیم، زمانی که مردم دیگر شهرهای کشور با خاطری آسوده در کنار یکدیگر می نشستند و به خاطره بازی مشغول می شدند ما آبادانی ها داشتیم آواره گی را مزه مزه می کردیم، وقتی مردم دیگر شهرهای کشور برای نشان دادند نماد بدبختی و آوارگی به فرزندانشان با انگشت ما را نشانه می رفتند ما آبادانی ها در شهرهایی غریب سعی داشتیم با جنگ زدگی مان انس بگیریم تا اینکه خبر دادند جنگ تمام شده و مسئولان نیز بدون انجام کار کارشناسی و برنامه ریزی منسجم برای جبران خرابی ها و سپس دعوت از مردم برای بازگشت به شهرشان، به ما گفتند که به خانه هایتان برگردید و در ساخت شهرتان کمک حال باشید و برای تشویق مردم به بازگشت 7 قلم کالای اساسی را که به مرور به 5 قلم تبدیل شد را به آنان رایگان دادند. ما برگشتیم اما نه به یک شهر بلکه به قبری که برایمان کنده شده بود و در طول این 32 سالی تنها دست و پا زدیم و هر بار بیشتر فرو رفتیم و این در حالیست که دیگر شهرهای کشور که حتی برای لحظه ای درگیر این نبرد نابرابر نشده بودند از نمد جنگ برای خود کلاه ها دوختند ولی  مشکل اساسی شهر جنگ زده ی ما  که بیشتر زیرساختی بود با بازگشت پر تعداد مردم و اسکان بر ویرانه هایش حل نشد که نشد.

سالهاست که هیچ نسخه ی اثربخشی برای تسکین تالمات روحی و روانی ناشی از جنگ و آوارگی برای ما آبادانی ها پیچیده نشده و اگر هم برنامه و اعتباری برای آبادان پیش بینی شده در زیر فشار لابی گران از یک سو و ضعف و ناتوانی مدیران در هزینه کرد درست، به جا و به موقع اعتبارات از سوی دیگر دود شد و به هوا رفت و سهم ما تنها نگاه شد و حسرت. حسرت از بابت شهری که ویران شد و ویران ماند و نگاه از بابت دستی که کوتاه در رسیدن به حال خوش است.

آقای رئیس جمهور؛ مشکلات این شهر روز به روز نفس گیرتر می شود و مردم ولایتمدار و ایثارگر آبادان این شهر مرزی که خط مقدم نبرد با متجاوز بعثی بود و مردمانش اجازه ندادند حتی وجبی از خاک آن به دست دشمن بیفتد امروز در اوج ناامیدی از اقدامات مثبت و قابل لمس مدیران، روزهایشان را به شب و شب هایشان را به روز می رسانند.

آقای رئیس جمهور؛ حوزه های آب، فاضلاب، کشاورزی، نخیلات، اشتغال، تجارت، بندر، گمرک، صنایع، صید و صیادی و ... مسائلی هستند که در طی این 32 سال مسئولان وعده ی حلشان را به ما دادند اما امروز ما آبادانی ها در جایی ایستاده ایم که 32 سال پیش بوده ایم.

آقای رئیس جمهور، هیچ می دانید وعده ی منطقه آزاد شدن شهرهای آبادان و خرمشهر که با نیت کمک به رفع محرومیت ها و عمران و آبادانی این دو شهر در کنار دیگر اهداف اصلی مناطق آزاد پیشنهاد و طی دو مرحله به کل این دو شهر تسری داده شد به سبب بهانه های بنی اسرائیلی گمرک در جهت اسکان در گیت ها، 16 سال است که لنگان و نیم دار است و رفت و آمدهای این مسئول و وزیر و آن دیگری هم سبب نشد که گمرک دست از قلدری هایش بردارد و در گیت ها مستقر شود؟؟!! 

دغدغه هایم زیاد است و مرور مشکلات تلنبار شده شهرم سرم را به دوران انداخته است، امروز با تمام دلخوریهایم از بابت روزگار ناخوش مردم شهرم اما ارسال پیامک های تبریک شهروندان از بابت روز خبرنگار مرا مصمم تر و متعهد تر به ادامه ی راه پر فراز و نشیب خبرنگاری کرد تا قوی تر از گذشته صدای مطالبه گری به حق این مردمان صبور و محنت کشیده را فریاد باشم. امیدوارم مسئولان نیز یک بار برای همیشه مصمم تر، با اراده تر و به نیت آبادی و ساختن ویرانه های شهرم آبادان که امام راحل (ره) شکست حصرش را فرمان داد، برخیزند.

 

 

 

 

منبع:خبرگزاری آریا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: