پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > افتتاح کارخانه تولید مواد شیمیایی در آبادان


کد خبر: ١٤٨١٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/05/16-١٨:٥٠

یک کارخانه تولید مواد شیمیایی با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی روز پنجشنبه در شهرک صنعتی آبادان به بهره‌برداری رسید.

 

آبادان نیوز : یک کارخانه تولید مواد شیمیایی با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی روز پنجشنبه در شهرک صنعتی آبادان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آبادان خبر ، معاون سرمایه گذاری و کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند پنجشنبه در آیین افتتاح این کارخانه اظهار داشت: سالانه ۱۰ هزار تن انواع محصولات شیمیایی در این کارخانه تولید و به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

سید علی موسوی میزان ارزآوری صادرات از محصولات این کارخانه را ۶۵ میلیون دلار در سال عنوان کرد و افزود: در این کارخانه ظرفیت شغلی برای ۱۰۰ نفر نیروی بومی منطقه ایجاد شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و کسب‌ و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از مواد تولید شده در این کارخانه در صنایع بسته‌بندی، خودرو، تولید چسب و صنایع مادر استفاده می‌کنند.

موسوی اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سالجاری بیش از ۳۰ میلیون دلار محصولات تولیدی در منطقه آزاد اروند به کشورهای همسایه صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این میزان صادرات به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار برسد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است و در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون قرار دارد.
 این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

 

 

 

منبع:ایرنا

 

 

 

 

 

 

 



آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: