کد خبر: ٢٨٥٥٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/07-١٢:٣٢

رییس آموزش کسب و کارهای منطقه آزاد اروند خبر داد

جعفری: برگزاری دوره‌های آموزشی حوزه صنعت در منطقه آزاد اروند

رییس آموزش کسب و کارهای منطقه آزاد اروند از برگزاری دوره‌های آموزشی حوزه صنعت خبر داد.

 

آبادان نیوز _ ضیاء جعفری، مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری دومین و سومین دوره‌های آموزشی حوزه صنعت با موضوع ایمنی و امداد پیشرفته خبر داد.

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

جعفری اظهار داشت: یک دوره آموزشی در حوزه صنعت با موضوع ایمنی مخازن و اصول کمک‌های اولیه (پیشرفته) امداد و نجات ویژه کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، سرپرستان و افسران ایمنی، آتش‌نشانان و بازرسان ایمنی کار در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

وی افزود: این ادوار آموزشی در ۱۴ سرفصل آموزشی از روز یکشنبه ۱۸ لغایت ۲۰ دی‌ماه جاری در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه این قبیل آموزش‌ها می‌تواند در تقویت حیطه پدافند غیر عامل منطقه مؤثر باشد، تصریح کرد: سرفصل‌هایی همچون علائم حیاتی، کمک‌های پایه، آسیب به سر و ستون فقرات، بیماری‌های ناگهانی، راه‌های درمان گزیدگی، غرق شدگی، برق گرفتگی و سوختگی، بررسی مصدوم و روش‌های ارزیابی، اقدامات اولیه در مواجهه با خونریزی، آسیب‌های مفصلی، شکستگی و آتل‎‌بندی، اقدامات درمانی با مواجهه با مسمومیت، سرمازدگی و گاز گرفتگی، همچنین حمل مصدوم؛ در این دوره ها به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد.

او با اشاره به برگزاری سومین دوره‌ آموزشی ایمنی مخازن در صنعت، مقارن با آموزش مبانی امداد و نجات در منطقه آزاد اروند، بیان کرد: مجموعه دوره آموزشی با موضوع ایمنی مخازن و ذخیره مواد شیمیایی نیز برای فعالان و علاقه‌مندان این حوزه در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ در محل سالن جلسات شهرک صنعتی خرمشهر برگزار شد.

این مقام مسئول با اشاره به سرفصل‌های این دوره آموزشی در حوزه صنعت، یادآور شد: آشنایی با مبانی مخازن مواد نفتی و متعلقات آن، آشنایی با انواع مخازن مواد نفتی اتمسفریک، مکان‌یابی و الزامات فاصله‌گذاری مخازن، روش‌های شبیه‌سازی نرم‌افزاری حوادث و محاسبه پیامد، برچسب گذاری Labeling مخازن نفتی، متعلقات مخازن، بهره‌برداری، بازرسی، کنترل خوردگی، تعمیر و نگهداری مخازن، حفاظت در تقابل با صاعقه، حفاظت کاتدی، کنترل و پیشگیری از حریق، اطفاء حریق، کنترل اضطراری، نقش و الزامات طراحی دیواره محافظ دایک وال، از جمله سرفصل‌های این دوره آموزشی بود.

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

گفتنی است؛ دوره های حوزه صنعت با همکاری مدیریت توسعه نواحی صنعتی تا پایان سال ادامه خواهد داشت./ آبادان خبر

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: