کد خبر: ١٧٦٢٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/11/05-٠٨:٤٣

در حساس‌ترین دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال فردا تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

 

به گزارش آبادان خبر، در چارچوب رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال، فردا از ساعت ۱۶ تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان

دوشنبه، ۶ بهمن ماه، ساعت ۱۶:۰۰

ورزشگاه: تختی آبادان

داور: سید رضا مهدوی

پخش زنده: شبکه ورزش، شبکه خوزستان، شبکه اصفهان

آخرین رویارویی: سپاهان یک- صنعت نفت صفر

راه صدرنشینی از لب کارون می‌گذرد
در حساس‌ترین دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال، فردا در آخرین دیدار هفته تیم‌های دوم و سوم جدول در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف یکدیگر می‌روند. جدال دو تیم که پیش از این نیز حساسیت زیادی داشت با شکست روز گذشته استقلالِ صدرنشین، حساس‌تر هم شده است زیرا تیم پیروز تحت شرایطی می‌تواند صدرنشین جدول هم بشود.

صنعت نفت لیگ بیستم را در شرایطی عجیب از لحاظ مدیریتی آغاز کرد و حتی شرکت کردن این تیم در لیگ نیز در مقطعی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. با این حال اما تا این هفته از رقابت‌ها صنعت نفت بسیار خوب نتیجه گرفته است و در چند هفته حتی صدر جدول را نیز مال خود کرده بود. شاگردان پورموسوی تاکنون همه بازی‌های خانگی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و صد در صد امتیازات خانگی را جمع کرده‌اند و فردا نیز در صورت کسب یک پیروزی دیگر می‌توانند دوباره به صدر بازگردند.

صنعت نفت در این فصل از تیم‌های قدرتمندی میزبانی کرده است و در همه آنها پیروز بوده است، پیکان، ذوب آهن، گل گهر، تراکتور و نفت مسجد سلیمان تیم‌های خوبی بودند که دست خالی از آبادان بازگشته‌اند و دانستن همین مورد می‌تواند سختی بازی را برای سپاهانی‌ها عیان کند.

در سوی دیگر سپاهانی‌ها پس از برد هفته گذشته برابر پیکان با روحیه خوبی به آبادان سفر می‌کنند و درصدد جبران امتیازات خانگی هستند که در هفته‌های گذشته از دست داده‌اند. سپاهان در صورت پیروزی در دیدار بزرگ این هفته می‌تواند خود را بیش از پیش به صدر جدول نزدیک کند و با استقلال در رده نخست هم امتیاز شود، با این حال با توجه به تفاضل گل کمتر سپاهان، این تیم برای صدرنشینی نیاز به پیروزی با اختلاف ۴ گل برابر صنعت نفت دارد که البته امری بعید است.

سپاهان در دیدارهای خانگی این فصل خود عملکرد پر نوسانی داشته است، آنها در هفته‌های ابتدایی فصل دو باخت ۳ گله در خانه گل گهر و نفت مسجد سلیمان متحمل شدند، در عوض تراکتور و مس رفسنجان را در خانه‌شان برده‌اند و چیزی تا برد برابر پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی فاصله نداشتند.

دیدار مهم فردا جدال فوتبال تهاجمی و پر ریسک محرم نویدکیا در سپاهان و فوتبال دفاعی پورموسوی در نفت خواهد بود و باید دید کدام سبک در دیدار فردا گره بازی را به نفع خود باز می‌کند.

سپاهان در حالی به مصاف صنعت نفت می‌رود که مهدی کیانی را به دلایل انضباطی در اختیار ندارد و رضا دهقان نیز به دلیل مصدومیت بازی فردا را از دست داده است. در سوی دیگر نیز رضا خالقی‌فر، مهاجم گلزن صنعت نفت پس از پشت سر گذاشتن مصدومیتش، به تمرینات گروهی این تیم اضافه شده است و به نظر می‌رسد برای دیدار با سپاهان در دسترس پورموسوی خواهد بود.

ترکیب احتمالی صنعت نفت:
فرزین گروسیان، محمد اهل شاخه، محمد طیبی، حسین ساکی، عبدالله ناصری، مهدی حنفی، حسین زواری، مهدی زبیدی، حسن بیت سعید، طالب ریکانی و علی آل کثیر

ترکیب احتمالی سپاهان:
پیام نیازمند، مرتضی منصوری، امید نورافکن، گئورگی گولسیانی، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد کریمی، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده و کی‌روس استنلی

منبع:ایمنا

 

نفت _ سپاهان؛پیکار زردپوشان برای صدرنشینی

به گزارش آبادان خبر، هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال روز دوشنبه ۶ بهمن ماه با ۳ دیدار به پایان می‌رسد که تیم فوتبال سپاهان اصفهان در آبادان به مصاف صنعت نفت خواهد رفت.

سید‌رضا مهدوی قضاوت این دیدار را برعهده دارد و امیررضا آشور‌ماهانی، احد سلطانی و حسین مرادی وی را در این امر همراهی می‌کنند، علی ابراهیمی و یعقوب آشوری نیز داور‌های کنار دروازه هستند؛ ناظر داوری این بازی هم حیدر شکور است.

طلایی‌پوشان سپاهان در حالی پا به این دیدار خواهند گذاشت که در ۶ دیدار قبلی خود در لیگ برتر شکست نخورده‌اند و با کسب ۳ پیروزی و ۳ تساوی خود را در جمع مدعیان قهرمانی در بالای جدول نگه داشتند.

صنعت نفت آبادان نیز با آمادگی بالایی میزبان سپاهان است و شاگردان پورموسوی در ۹ هفته گذشته لیگ برتر تنها یک شکست در کارنامه دارند و خود را بالاتر از مدعیانی چون تراکتور و فولاد می‌بینند.

شاگردان محرم نویدکیا در سپاهان با ۵ پیروزی، ۴ تساوی و ۲ شکست و کسب ۱۹ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی هستند؛ صنعت نفت نیز ۶ برد، ۳ تساوی و ۲ شکست در کارنامه دارد و با ۲۱ امتیاز دوم است.

با توجه به این‌که استقلال در بازی روز گذشته مقابل سایپا متحمل شکست شد و ۲۲ امتیازی باقی ماند، سپاهان و صنعت نفت این شانس را دارند تا با پیروزی در این بازی حساس خود را به صدر جدول رده‌بندی برسانند.

سپاهان فصل قبل در بازی هفته یازدهم در آبادان به مصاف صنعت نفت رفت و با نتیجه سنگین ۴ بر ۲ متحمل شکست تلخی شد؛ طلایی‌پوشان در بازی برگشت اما موفق شدند در نقش‌جهان با نتیجه یک بر صفر این تیم را شکست دهند.

در تاریخ بازی‌های این ۲ تیم سپاهان در ۹ بازی به پیروزی دست پیدا کرده، صنعت نفت آبادان هم در ۴ دیدار برنده بوده و ۶ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است؛ بهترین برد سپاهان مقابل صنعت نفت نیز با نتیجه ۴ بر صفر بوده است.

منبع:فارس

 

زردپوشان صنعت‌نفت آبادان و سپاهان اصفهان در یک دیدار حساس

به گزارش آبادان خبر، هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال روز دوشنبه هفته جاری با سه دیدار پیگیری می‌شود که در دیداری حساس‌، صنعت‌نفت آبادان میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در نیم فصل اول یکی از تیم‌های شگفتی ساز رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌رود و با وجود مشکلات مالی و دیر آغاز شدن تمرینات با هدایت سیدسیروس پورموسوی به یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیا و قهرمانی لیگ تبدیل شد.

شاگردان پورموسوی که در ۱۱ هفته گذشته لیگ برتر بر خلاف انتظار توانستند بین تیم‌های بالای جدول قرار بگیرند با پیروزی بر سپاهان یکی از مدعیان قهرمانی این شانس را دارند که با توقف استقلال برابر سایپا به تنهایی در صدر جدول لیگ قرار گیرند.

نفتی‌های آبادان با ادامه روند نتایج مطلوب خود در لیگ برتر در حالی به دیدار سپاهان اصفهان می‌رود که این تیم رقیب مدعی جدی قهرمانی است و در چند هفته اخیر با کسب نتایج مطلوب به رده سوم جدول لیگ برتر صعود کرده است.

هر ۲ تیم شانس قهرمانی در نیم فصل اول لیگ برتر را دارند و با پیروزی در این دیدار و در صورت لغزش استقلال و حتی تراکتورسازی این امکان را به دست می‌آورند. نفتی‌ها که این دیدار آخرین دیدار بسیار سخت آنها در نیم فصل اول لیگ برتر است می‌دانند با پیروزی در این دیدار می‌توانند به آینده امیدوار باشند.

برزیلی‌های فوتبال ایران غیر از تیم استقلال که صدرنشین فعلی لیگ برتر است تیم‌های تراکتور، سپاهان، پیکان و پرسپولیس را در جدول مسابقات در نزدیکی خود احساس می‌کنند راهی جز پیروزی برابر سپاهان اصفهان ندارند و می‌دانند با از دست دادن امتیاز در این بازی شانس صدرنشینی را از دست خواهند داد.

دیدارهای صنعت‌نفت آبادان و سپاهان همواره دیدارهای جذابی بوده و با توجه به موقعیت ۲ تیم در جدول حساسیت این دیدار بسیار بالاست و تیم پیروز شانس قهرمانی و یا کسب سهمیه آسیا برای  آن افزایش خواهد یافت.

سپاهان اصفهان نیز  با کسب پیروزی های متوالی برابر حریفان خود را به رده سوم جدول لیگ برتر رساند و برای تداوم روند مطلوب اخیر خود کار سختی برابر صنعت‌نفت در آبادان پیش‌رو دارد زیرا نفتی‌ها برای ماندن در کورس قهرمانی و صدر جدول نیاز به پیروزی دارند.

نفتی ها امسال درخشان ترین فصل تاریخ فوتبال خود را سپری می کنند و سپاهان با علم بر این موضوع به آبادان خواهد آمد و می داند حریفش در خانه تیمی بسیار خطرناک و سرشار از انگیزه است.

نقطه قوت ۲ تیم به خط میانی و وجود هافبک‌های میانی باتجربه است جایی که نفتی‌ها با بودن طالب ریکانی و حکیم نصاری برابر حریفانش وزنه را به سود زردپوشان آبادانی سنگین‌تر کرده، در آن سوی میدان هم سپاهان با حضور مهدی کیانی و امید نورافکن بازیکنان آماده این روزهای سپاهان کمربند میانی خود را محکم کرده است.

اما امید مربیان صنعت‌نفت و سپاهان به قدرت گلزنی مهاجمان خود است، جایی که رضا خالقی‌فر و استنلی کیروش حضور دارند، ۲ مهاجمی که روی هوا و زمین خطرناک هستند و برای تمامی خط‌های دفاعی به کابوس تبدیل شده‌اند، خالقی‌فر که این فصل در صنعت نفت احیا شده برای خط دفاعی مستحکم سپاهانی‌ها خطرآفرین خواهد بود.

صنعت نفت آبادان با ۶ برد، سه تساوی و ۲ باخت و با ۲۱ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب هفتمین پیروزی این فصل خود است تا بیشتر از گذشته به صدر جدول نزدیک شود.

در آن سوی میدان نیز سپاهان اصفهان با پنج برد، چهار تساوی و ۲ باخت در رده سوم جدول رده‌بندی جای گرفته و به دنبال کسب ششمین پیروزی فصل است تا اختلاف خود با صدرنشین جدول را کاهش دهد.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته یکسان بود؛ تیم صنعت‌نفت در بازی گذشته برابر میزبانش نساجی مازندران به برتری رسید و در آن سوی میدان نیز تیم سپاهان برابر میهمانش پیکان تهران پیروز شد تا با انگیزه بیشتری به آبادان سفر کند.

صنعت‌نفت که تا هفته یازدهم در بالای جدول جای گرفته و یکی از مدعیان به شمار می‌رود قصد از دست دادن امتیاز برابر سپاهان را ندارد و با هدف ادامه روند پیروزی بازیهای خانگی به میدان خواهد رفت تا از قافله تیم‌های صدرنشین جا نماند اما در آن سو نیز سپاهان بدنبال پیروزی برابر میزبان باانگیزه خود است تا با کسب سه امتیاز این دیدار جای صنعت‌نفت در رده دوم جدول را بگیرد.

سپاهان اصفهان در گلزنی عملکرد قابل قبولی از خود ارایه داده و با زدن ۱۷ گل برترین خط هجومی را به خود اختصاص داده ولی در خط دفاعی نیز با پذیرفتن ۱۳ گل در ۱۰ بازی ضعف را احساس می‌کند و مهاجمان زهردار صنعت‌نفت می‌توانند با استفاده از ضعف قلب خط دفاعی این حریف اصفهانی بهترین استفاده را ببرند.

در تیم صنعت‌نفت حسن بیت‌سعید، طالب ریکانی، مهدی زبیدی و رضا خالقی‌فر به ستاره‌های لیگ برتر تبدیل شده‌اند، تکنیک و سرعت این بازیکنان برای هر خط دفاعی دردسر ساز خواهد بود، استنلی کیروش و سجاد شهباززاده ۲ بازیکن سپاهان در این فصل زوج خطرناکی را در ترکیب این تیم تشکیل داده‌اند که از قدرت تمام کنندگی بالایی بهره می‌برند و خط دفاعی صنعت‌نفت روز راحتی برای کنترل کردن آنها نخواهد داشت.

بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: بازی برای هر ۲ تیم شرایط خاص و ویژه‌ای دارد و یکی از زیباترین بازیهای این هفته خواهد بود.

طالب ریکانی اظهار داشت: در تیم سپاهان بازیکنان بسیار با کیفیت و بزرگی حضور دارند که در هر بازی برای پیروزی به میدان می‌روند ولی در آن سو نیز صنعت‌نفت تشنه پیروزی است.

وی افزود: هر تیمی که در این دیدار از موقعیت‌ها بهترین استفاده را ببرد شانس زیادی برای کسب سه امتیاز خواهد داشت.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که با ۲۱ امتیاز در رده دوم جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر قرار دارد دوشنبه ششم بهمن و از هفته دوازدهم لیگ برتر میزبان سپاهان اصفهان است.

منبع:ایرنا

 

سه بازیکن صنعت نفت که پورموسوی را مردد کرد

به گزارش آبادان خبر، صنعت نفت آبادان در حالی این هفته برابر سپاهان قرار خواهد گرفت که چند بازیکن این تیم برای این مسابقه شرایط مبهمی دارند. حسن بیت‌سعید، مهدی زبیدی و عبدالله ناصری سه بازیکنی هستند که در روزهای گذشته با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کردند، ولی آسیب‌دیدگی این نفرات تا حدود زیادی برطرف شده است.

البته این احتمال وجود دارد که آنها در صورت حضور مقابل سپاهان دوباره مصدوم شوند و به همین دلیل سرمربی صنعت نفت آبادان در استفاده از این سه بازیکن تردید دارد. وضعیت بیت‌سعید، زبیدی و ناصری بعد از انجام تمرین روز یکشنبه مشخص خواهد شد.

حامد فلاح‌زاده، رضا خالقی‌فر و علی آل‌کثیر هم مصدوم بودند، ولی آنها مشکلی برای بازی با سپاهان ندارند. فاخر تهامی هم از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شده است و تا پایان فصل نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

منبع:تسنیم

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: