کد خبر: ١٧٦٢٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/11/04-٢٣:٥٦

دیده‌بان حقوق بشر سوریه امروز شنبه اعلام کرد، حمله راکتی نیروهای ترکیه و نیروهای مزدور آن به مناطق شهر تل رفعت واقع در حومه شمالی حلب را رصد کرده؛ مناطقی که تحت نیروهای کرد بوده و در آنجا پایگاه نظامی روسیه و نیروهای سوریه حضور قرار دارد.

 

به گزارش آبادان خبر، به نوشته روزنامه القدس العربی، دیده بان حقوق بشر سوریه این حمله به کشته شدن دست‌کم سه تن و زخمی شدن ۱۱ تن دیگر منجر شد.

به گزارش این نهاد، همزمان با این حملات پهپاد ترکیه نیز در حریم هوایی منطقه به پرواز درآمد.

سه روز پیش این نهاد گفته بود، نیروهای کرد با خمپاره پادگان نظامی ترکیه در شهر اعزاز در حومه شمالی حلب و نیز با سلاح‌های سبک و متوسط محورهای تماس با نیروهای حامی ترکیه را مورد هدف قرار دادند.

در حالی‌که نیروهای ترکیه با توپخانه اطراف شهرک تل رفعت و روستای حربل و مرعناز که جزو مناطق تحت کنترل و استقرار نیروهای کرد در حومه شمالی حلب است، هدف گرفتند.

همچنین دیده بان حقوق بشر سوریه در خبری دیگر گزارش داد، کاروان نظامی ترکیه از گذرگاه کفرلوسین در شمال ادلب وارد شد که شامل ۲۰ خودروی سنگین و کامیون حامل مواد لجستیکی و نظامی بود و این کاروان به سمت مراکز ایست بازرسی در منطقه کاهش تنش رفت.

این دیده‌بانی افزود: با ادامه اسفر کاروان نظامی ترکیه تعداد خودروهای ترکیه که از زمان آغاز آتش‌بس جدید در ماه مارس وارد خاک سوریه شده‌اند به ۸۱۲۵ خودرو رسیده و تعداد سربازان ترکیه نیز ۱۰ هزار تن اعلام شده است.
منبع:ایسنا

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: