کد خبر: ١٥٧٦٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/06-١٩:١٥

آبادان خبر

شعر و اشیاء

با اغاز عصری جدید،اشیاء جدید وارد زبان و شعر میشوند و شاعر و صاحب زبان،حالات و احساس ها و اندیشه های خود را نسبن به اشیاء جدید توجیه می کنند.

 

آبادان خبر:اشائیکه قبلا در قلمرو زبان و شعر بودند ف مطرود شناخته نمی شوند بویژه آنهاییکه مربوط به موجودیت ساختمانی طبیعت هستند.

شاعر امروز نقش خود را درباره اشیائیکه قبلا در اشعار شاعران پیش از او دیده شده ،تعیین می کند و بهمین دلیل می توان به آسانی نشان داد که چگونه درختی را که قبلا صدها شعر درباره اش گفته اند،میشود دوباره دید و در همان دید بینش زمانی و مکانی خاصی را تثبیت کرد؛ و نیز میتوان نشان داد که چگونه در همین قرنی که ما در آن زندگی می کنیم میشود از درختی سمبول و یا اسطوره ای انسانی ساخت.سوای سمبولها و اسطوره های سابقغ و نیز میتوان نشان داد که شهری که اینک ما در آن زندگی میکنیم چگونه چیزیست وچگونه در گوشه و کنار آن آدمهای اساطیری در حرکت هستند و چگونه سمبولها من و تو را می باند و ما سمبولها را و بالاخره چگونه بینشی «حماسی و عاصی» از همه چیز حتی از فرهنگ و تاریخ نژادی که من هستم و نژادی که تو هستی ، اسطوره های جاندار و جاویدان می سازد که می توانند تنه بزنن به عظمت «اهورا» و «میترا» و «آناهیتا» ؛ نیز می توان نشان داد که چرا نمیتوان به بازگویی اساطیر کهن ایمان داشت و باید معتقد بود که هر نسلی اساطیر خودش را بسازد و بپروراند و بگذارد و بگذرد ، زیرا هر نسلی با همان بدویت و اصالت بینش خود تکیه بر اریکه ابدیت تمام بینش های اصیل میزند و از آنها به نوبه خود سهمی میبرد.

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: