کد خبر: ١٥٧٢٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/05-١٨:٣١

همزمان با پنج مهر سالروز عملیات شکست حصر آبادان ۱۲۰ رزمنده پیشکسوت و ایثارگر هشت سال جنگ تحمیلی روز شنبه در آبادان تجلیل شدند.

 

به گزارش آبادان خبر، فرمانده قرارگاه کربلا جنوب غرب کشور در آیین تجلیل از مدافعان آبادان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در سازمان منطقه آزاد اروند گفت: رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل در مقابل رژیم بعث عراق که از سوی مه کشورهای دنیا حمایت و پشتیبانی می‌شد سلاحی جز ایمان و اراده پولادین نداشتند.

سردار پاسدار احمد خادم‌سیدالشهدا بیان کرد: دفاع مقدس، جلوه‌گاه پرشکوه‌ترین حماسه ایثارگری و قله بلند پایداری و غیرت ملتی با شرف در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) است که برای خاک، ناموس و کیان ایران اسلامی جانفشانی کردند.

وی افزود: دفاع مقدس تابلوی حماسه آفرینی، دلاورمردی‌ و رشادت‌ زنان و مردان و رزمندگان در صحنه‌های دفاع علیه کفر جهانی بود تا بتوانیم در مقابل تهاجم دشمن بایستیم و پایداری کنیم.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور با اشاره به نقش رزمندگان در شکست تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی بیان کرد: اگر امروز با مشکلاتی در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنیم و مردم صبر و بردباری، و متانت به خرج می‌دهند، ادامه از خودگذشتگی و ایثارگری و ارزش‌هایی است که در هشت سال دوران دفاع مقدس مشهود و نمایان بود.

سردار پاسدار خادم‌سیدالشهدا افزود: روزی هزینه حفظ ارزش‌ها در برابر گزند دشمنان، تقدیم جان و از خودگذشتگی و ایستادگی در جبهه‌های در برابر دشمن بود اما امروز هزینه‌ای که در مقابل افراد مخالف افکار و عقاید و ارزش‌ها باید بپردازیم، در جنگ اقتصادی است که بر زندگی مردم نیز تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی در آبادان گفت: آبادان در حوزه آبزی پروری و کشاورزی دارای ظرفیت‌های مستعدی است که می‌توان با احیای آن زمینه اشتغال را در منطقه فراهم کرد.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین گفت: فرهنگ، سیره و روش زندگی شهیدان همواره در جامعه اسلامی زنده باقی خواهد ماند و امیدواریم به لطف خداوند متعال بتوانیم با تداوم راه شهدا مسوولیت خطیری که برعهده داریم را به خوبی انجام دهیم. 

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور بیان کرد: امنیت و آرامش امروز کشور بیش از هر چیز مرهون خون‌ پاک و مطهر گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس است؛ دورانی که پیروزی را برای همه مسلمانان و پیروان راستین اسلام ناب محمدی(ص) به همراه داشت و موجب شد حتی یک وجب از خاک ایران به دشمن واگذار نشود. 

وی با بیان این که هم اکنون در حال ظهور و پیدایش نسل سوم انقلاب هستیم، افزود: رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان اسلامی در برابر دشمن بعثی باید به نسل‌ جدید انقلاب منتقل شود. 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور حرکت در مسیر شهیدان برای تداوم راه امام و انقلاب اسلامی را ضروری دانست و افزود: ولایتمداری و تاسی از فرهنگ اهل بیت (ع) به مفهوم ادامه دادن راه شهداست.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این آیین گفت: مردم آبادان‌ از زن و مرد و عشایر غیور، همگی در هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم بودند و همه آنها جزو رزمندگان اسلام به شمار می‌روند.

سید زین‌العابدین موسوی افزود: امنیت پایدار امروز جامعه را مدیون خون مطهر شهدا و ایثارگری رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی در تداوم دستاوردهای پیروزی هشت سال دفاع مقدس است، بیان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای آشنایی نسل جوان با دستاوردها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس است.

در این آیین با گرامیداشت حماسه آفرینی مدافعان آبادان در روزهای محاصره این شهر، از جمعی از سرداران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.

منبع:ایرنا

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبر اروند،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر،خبراروند 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: