کد خبر: ١٢٥٢١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/09/16-٢٠:١١

رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: واحد بین‌الملل این دانشگاه مجوز لازم برای پذیرش دانشجوی خارجی را از وزارتخانه و نهادهای مربوطه دریافت کرده و مقدمات کار برای پذیرش دانشجویان در نیمسال تحصیلی جدید فراهم شده است.

 

آبادان نیوز :  رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: واحد بین‌الملل این دانشگاه مجوز لازم برای پذیرش دانشجوی خارجی را از وزارتخانه و نهادهای مربوطه دریافت کرده و مقدمات کار برای پذیرش دانشجویان در نیمسال تحصیلی جدید فراهم شده است.

به گزارش آبادان خبر ، منصور زراءنژاد شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، همجواری با کشور عراق و قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند را از ویژگی‌های خاص این دانشگاه اعلام کرد و اظهارداشت: این مهم می تواند در پذیرش دانشجوی خارجی به ویژه از کشور همسایه عراق تاثیرگذار باشد و هم اینک نیز در رشته‌های مختلف متقاضی اشتغال به تحصیل از این کشور را داریم.

وی از آغاز ثبت‌نام دانشجویان عراقی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خبر داد و گفت: برخی از دانشجویان در مراحل ثبت نام هستند و پیش‌بینی می‌شود از ترم آینده شاهد فعالیت واحد بین‌الملل این دانشگاه در مقاطع مختلف و رشته‌های موردنظر باشیم.

زراءنژاد ادامه داد: در این راستا به منظور مشارکت در کار پذیرش دانشجوی خارجی با دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه صنعتی دزفول، دانشگاه امیرکبیر تهران، دانشگاه علامه طباطبایی تفاهمنامه منعقد شده است.

وی مهمترین رشته‌های مورد تقاضای دانشجویان خارجی را رشته‌های فنی بیان کرد و گفت: رشته‌های فنی این دانشگاه اغلب در حوزه علوم دریایی هستند اما با توافق‌نامه‌ای که با دانشگاههای مذکور انجام شده در همه رشته‌های فنی امکان پذیرش دانشجو را داریم.

زراءنژاد افزود: همچنین برای جذب دانشجو در رشته های علوم‌انسانی در مقاطع مختلف به صورت مشترک با دانشگاه علامه طباطبایی تفاهمنامه امضا شد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با دانشگاههای نیسان، بصره و کربلا برای همکاری ۲جانبه گفت: به منظور اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی تفاهم‌نامه با دانشگاههای نیسان، بصره و کربلا منعقد شده و هم اینک در مراحل مذاکره در این خصوص هستیم و امید است به زودی طرح‌های مشترک بین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با دانشگاه‌های کشور عراق آغاز شود.

رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به فعالیت طرح‌های پژوهشی هیات علمی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی ریزگردها با استفاده از نانومالچ یکی ازموفقیت‌ها و طرح برجسته موردنیاز کشور به شمار می‌رفت که دراین دانشگاه انجام شد.

زراءنژاد در بخشی دیگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره روز دانشجو ۱۶ آذر را بیانگر مظهر آزادگی، ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان انقلابی دانست و گفت: ۱۶ آذر نماد همبستگی دانشجویان و روز ایثار و مسئولیت پذیری است و حماسه دانشجویی پیام آزادیخواهی کشور را با صدای بلند در آن روز به جهانیان رساند.

وی با اشاره به پذیرش دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفت: امسال ۴۰۰ دانشجو در ۱۸ رشته مختلف دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر پذیرش شدند.

۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مشغول به تحصیل هستند.

 

 

 

 

 

 

خرمشهر،خبر خرمشهر،اخبار خرمشهر،آبادان نیوز،خبرخرمشهر،اخبارخرمشهر،آبادان  نیوز

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: