با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف، سومین جشنواره استانی تئاتر اروند به ایستگاه پایانی خود رسید.

 

آبادان نیوز : با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف، سومین جشنواره استانی تئاتر اروند به ایستگاه پایانی خود رسید.

به گزارش  آبادان خبر ، مجتمع فرهنگی و هنری خلیج فارس خرمشهر چهارشنبه شب میزبان هنرمندان و هنردوستانی بود که دور هم جمع شده بودند تا ضمن شناخت نفرات برگزیده بخش های مختلف سومین جشنواره تئاتر استانی اروند، ساعاتی را در کنار یکدیگر به شادی و شعف سپری کنند، شادی کسب موفقیت برای هنرمندانی که معتقد بودند پس از قرار گرفتن شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند، تنها نام اروند است که شایسته بر زبان آوردنش برای مردمان این دیار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند در این آئین گفت: ما مدیون شهدایی هستیم که هنرمندانه و با فدا کردن جانشان، امنیت را به مملکت هدیه کردند تا امروز ما بتوانیم در مرزی ترین شهرها چنین جشنواره هایی را با امنیت کامل برگزار کنیم.

قدرت الله طمیمیان افزود: تئاتر از جمله هنرهایی است که می تواند نقش مهمی در زندگی ما داشته باشد تا بتوانیم از این طریق راه مثبت و خوب زندگی کردن را یادبگیریم.

وی خطاب به هنرمندان حاضر در سالن اظهار کرد: شما نقش آفرینان عرصه تئاتر رسالت خطیری را بر عهده دارید تا کمک کنید به اینکه مردم خوب زندگی کنند، از تمامی دست اندرکاران این جشنواره و گروه‌های نمایشی قدردانی می کنم و امید می رود تا شاهد چنین رویدادهایی باشیم که حاصل جهد و تلاش شماست.

در ادامه این آئین و در بخش ویژه ضمن قدردانی از تلاش معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد اروند از خانواده مرحوم محسن حاتمی نژاد و مرحوم جانباز عبدالحسین قلی پور از پیشکسوتان عرصه هنر نمایش با اهدای قابی از تمثال این دو پیشکسوت قدردانی شد.

در بخش دیگری از این آئین با تقدیر از هشت گروه راه یافته به بخش اجرای صحنه ای شامل «بوی خاکستر»، «لگاح»، «یک اتفاق ساده»، «نامه هایی که از مردگان می رسید»، «نامه هایی به دخترم سهراب»، «شلب»، «مرگ معکوس» و «چشم آبی سگ» از تلاش «عبدالرضا ثامری»، «مرتضی شاه کرم» و «مهرداد بهراد» به عنوان هیئت داوران سومین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند قدردانی شد.

در بخش تقدیر ویژه؛ هیئت داوران ضمن اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به عبدالله حلیات به سبب استمرار حضور و تاثیرگذاری بر جریان تئاتر منطقه از دو بازیگر کودک و نوجوان محمد مهدی درویشی (نمایش بوی خاکستر) و الهه مزرعه (نمایش لگاخ) و بازیگر نوجوان ایلیا بعنونی نژاد برای نقش آفرینی در نمایش نامه هایی به دخترم سهراب با اهدای لوح تقدیر قدرانی کردند.

هیئت داوران هیچ اثری را در بخش طراحی بروشور حائز کسب رتبه ندانستند.

در بخش موسیقی هیئت داوران با قدردانی و اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به گروه موسیقی نمایش لگاح، هیچ اثر موسیقیایی را حائز کسب رتبه ندانستند.

در بخش طراحی نور هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به امین خالدی نورپرداز نمایش نامه هایی که از مردگان می رسید، قدردانی کرد اما سعید فیوضی نورپرداز نمایش نامه هایی به دخترم سهراب با دریافت دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس جشنواره از سوی هیئت داوران به عنوان نفر برگزیده این بخش معرفی شد.

در بخش طراحی و انتخاب لباس هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به شبنم زیرک قشقایی برای نمایش چشم آبی سگ قدردانی کرد و مریم مردانی طراح لباس نمایش شلب با دریافت دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس جشنواره به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد.

در بخش طراحی صحنه نیز هیئت داوران با قدردانی از حسین ذوالفقاری و حمید بقایی برای نمایش شلب و اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به وی، علی حیدری طراح صحنه نمایش نامه هایی به دخترم سهراب را با اهدای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به عنوان برگزیده این بخش معرفی کرد.

در بخش بازیگری زن؛ آمنه پورحسینی برای نمایش لگاح، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی گرفت و سوم شد، جایگاه دوم بازیگری زن نیز به طور مشترک به هاجر جان نژاد برای بازی در نمایش نامه هایی که از مردگان می رسید و طیبه نیک آزاد برای بازی در نمایش چشم آبی سگ رسید و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کردند، عنوان بازیگری اول زن نیز به الهام چاسبی برای اجرایش در نمایش چشم آبی سگ رسید و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

در بخش بازیگری مرد؛ هیئت داوران از سهراب منصوری برای بازی در نمایش چشم آبی سگ با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی قدردانی کردند، جایگاه سومی بازیگری مرد به طور مشترک به مهدی گرنافی نژاد برای بازی در نمایش یک اتفاق ساده و علی عباسیه برای بازی در نمایش مرگ معکوس رسید، عبدالرضا سواعدی برای بازی در نمایش چشم آبی سگ جایگاه دومی را از آن خود کرد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را گرفت و امین مطورچی برای بازی در نمایش شلب اول شد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

در بخش کارگردانی؛ هیئت داوران با قدردانی از ندا اعتمادی کیا برای نمایش نامه هایی که از مردگان می رسید به وی لوح تقدیر و جایزه نقدی اهداء کردند، جایگاه سومی کارگردانی با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به شبنم زیرک قشقایی برای نمایش چشم آبی سگ رسید، حمید بقایی نیز برای نمایش شلب با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی دوم شد و جایگاه نخست کارگردانی به علی حیدری برای کارگردانی نمایش نامه هایی به دخترم سهراب رسید و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

در بخش نمایش نامه نویسی؛ نیز جایگاه سوم به طور مشترک به عبدالرضا سواعدی برای نمایش یک اتفاق ساده و حسین ذوالفقاری برای نمایش شلب رسید و لوح تقدیر و جایزه نقدی گرفتند، علی حیدری و طیبه نیک آزاد نیز برای نوشتن نمایش نامه هایی به دخترم سهراب جایگاه دوم را به دست آوردند و لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند اما هیئت داوران در این بخش هیچ نمایش نامه ای را حائز کسب رتبه نخست ندانستند.

هیئت داوران بدون قید اولویت دو نمایش، نامه هایی به دخترم سهراب از آبادان و شلب از خرمشهر را به عنوان آثار برگزیده برای معرفی به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کردند.

 

 

 

 

 

 

 

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،خبرمناطق آزاد،اخبارمناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاداروند

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: