کد خبر: ١٢٤٢٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/09/05-٠٩:٣٣

اولین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی منطقه آزاد اروند فراخوان داد.

 

آبادان نیوز : اولین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی منطقه آزاد اروند فراخوان داد.

به گزارش آبادان خبر ، در راستای فعالیت های هنری این سازمان در بخش هنر مجسمه سازی شهری، اولین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی را با هدف معرفی و ارتقاء جایگاه هنر شهری،حمایت از هنرمندان و آفرینش اثر هنری برگزار می نماید.

محوریت فراخوان :

  • همزیستی اقوام
  • نخل
  • صنعت نفت
  • دفاع مقدس

ارکان سمپوزیوم :

رییس سمپوزیوم: اسماعیل زمانی

دبیر سمپوزیوم:قادر کعب عمیر

شورای سیاستگزاری:

موعود شمخانی معاونت فنی و زیربنایی منطقه آزاد اروند، قدرت ا.. طمیمیان معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، آقای حمید بحرینی مدیر فرهنگی و هنری منطقه آزاد اروند، محسن قنبری مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد اروند، فؤاد عبدالعلی­پور معاون فرهنگی سپاه خرمشهر، رضا علی­پور مدیرگروه هنر دانشگاه آزاد آبادان

چگونگی شرکت در سمپوزیوم:
هنرمندان می­توانند جهت اطلاع از شرایط شرکت در سمپوزیوم به سایتwww.arvandfreezone.com مراجعه نموده و مدارک مورد نیاز شامل: فرم ثبت نام، رزومه مستند و تصاویر طرح خود را به نشانی پست الکترونیکی symposium@arvandfz.comارسال نمایند.

نحوه انتخاب هنرمندان و آثار:
۱) انتخاب هنرمندان جهت حضور در سمپوزیوم ، براساس تصاویر ماکت، توضیحات طرح پیشنهادی و رزومه و سوابق کاری هنرمند صورت می­گیرد.
* هر هنرمند می­­تواند تا ۳ طرح که پیش از این اجرا نشده باشد، به دبیرخانه سمپوزیوم ارائه نماید.
۲) الزامیست هنرمندان منتخب ماکت آثار خود را با کیفیت و متریال مناسب در مقیاس ۱/۲۰در ابتدای گشایش سمپوزیوم همراه داشته باشند.

۳) حداکثر ۱۷هنرمنداز طریق داوری و۳ هنرمند مدعو برای اجرای آثار انتخاب و دعوت می­شوند.

نحوه انتخاب دستیاران:

دانشجویان یا فارغ التحصیلان یا هنرمندان فعال مجسمه ساز می­توانند جهت حضور در سمپوزیوم به عنوان دستیار با ارائه رزومه کاری خود، حداکثر تا تاریخ ۵دی ۱۳۹۸ با مراجعه به دبیرخانه سمپوزیوم و یا از طریق ارسال مدارک خود به آدرس الکترونیکیsymposium@arvandfz.com ثبت نام نمایند.

مواد اولیه :
۱) جهت اجرای آثار هنری در سمپوزیوم حداکثر۵/۷ متر مکعب سنگ تراورتن روشن(براساس ابعاد اثر و به تعداد مورد نیاز) بدون احتساب پایه در اختیار هنرمندان قرار می­گیرد.

* حداقل ارتفاع مجسمه سه متر می­باشد.
* ضروری است هنرمندان در صورت نیاز به استفاده از پایه برای نصب نهایی اثر، ابعاد آن را در فرم ثبت نام اعلام کنند.

ابزار و امکانات اختصاصی و عمومی:
۱) جهت اجرای آثار؛قطعات سنگ با ابعاد تعیین شده، یک دستگاه فرز، یک دستگاه مینی فرز (موجود در بازار داخلی) به همراه صفحات برش و ساب بزرگ و کوچک ( از هر کدام یک عدد) به صورت اختصاصی در اختیار هنرمندان قرار خواهدگرفت.
* ضروری است هنرمندان سایر ابزار مورد نیاز شخصی خود را به همراه داشته باشند.
۲) همچنین دریل جهت سوراخ کاری، جرثقیل برای جابجایی،داربست و پلکان وکمپرسور باد برای استفاده مشترک با هماهنگی مسئول سایت در محوطه کارگاه در اختیار هنرمندان قرار می­گیرد.

۳) مبلغ ۶،۰۰۰،۰۰۰ ریال جهت هزینه ایاب ذهاب به هنرمند پرداخت خواهد شد.

هدیه ورودی سمپوزیوم به هنرمندان:
- هدیه هنرمندان: مبلغ ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال
- هدیه دستیاران: ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ریال
* به تمامی هنرمندان شرکت کننده علاوه بر مبلغ هدیه ورودی، گواهی شرکت در سمپوزیوم نیز اعطا خواهد شد.

جوایز:

در پایان سمپوزیوم بنا به رأی هیات داوران به سه اثر برگزیده جوایزی به شرح ذیل اهدا می­گردد :
- نفر اول: تندیس سمپوزیوم ، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال
- نفر­ دوم: تندیس سمپوزیوم ، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال

- نفر سوم: تندیس سمپوزیوم ، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال

  1. به هنرمندانی که به دلایل شخصی از ادامه اجرای کار بازمانده و یا موفق به اتمام کار در زمان سمپوزیوم نشوند، مبلغ هدیه ورودی تعلق نخواهد گرفت.

سایر موارد:

۱) ماکت آثار منتخبی که به بخش اجرایی سمپوزیوم راه می یابند متعلق به سازمان منطقه آزاد اروند خواهد بود، بنابراین لازم است ماکت ها از جنس مقاوم و سخت -ترجیحاسنگ-اجراشوند.
۲)مالکیت مادی و معنوی کلیه آثار ساخته شده در سمپوزیوم متعلق به سازمان منطقه آزاد اروندو حق استفاده از این آثار و تصاویر آنها در سایت، بروشور، کاتالوگ و ... برای دبیرخانه محفوظ است.
۳) در صورت به وجود آمدن موارد خاص و خارج از ضوابط سمپوزیوم توسط هر فرد حاضر در سمپوزیوم، تصمیم­گیری در مورد ادامه حضور فرد با دبیرخانه خواهد بود.

گاه شمار سمپوزیوم:

  • مهلت ثبت نام: ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    داوری: ۲۸ آذر ۱۳۹۸
  • اعلام نتایج : ۳۰ آذر ۱۳۹۸
  • گشایش سمپوزیوم : ۲۰ دی ۱۳۹۸
    •آیین پایانی: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

نشانی دبیرخانه سمپوزیوم: خوزستان بزرگراه آبادان - خرمشهر، بعد از میدان فرودگاه، سازمان منطقه آزاد اروند، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری ، کدپستی

 

 

 

 


مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،خبرمناطق آزاد،اخبارمناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاداروند

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: