کد خبر: ٦٣٧٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/05/29-١٢:٣٩

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در خصوص خبر با عنوان "چرا دیوارهای پارک بانوان آبادان تخریب شد؟" در گفت‌‌وگو با شهردار آبادان که روز 15 مردادماه سال96 بر خروجی خبرگزاری ایسنا قرار گرفت، توضیحاتی ارایه داد.

 

 

 

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در خصوص خبر با عنوان "چرا دیوارهای پارک بانوان آبادان تخریب شد؟" در گفت‌‌وگو با شهردار آبادان که روز 15 مردادماه سال96 بر خروجی خبرگزاری ایسنا قرار گرفت، توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش آبادان نیوز،متن توضیحات این شرکت به شرح زیر است: 

"جمع‌آوری دیواری پیش‌ساخته عوامل شهرداری آبادان در حریم خطوط و دکل‌های فشارقوی 

1- به استحضار می‌رساند؛ شهرداری منطقه یک آبادان بدون اطلاع و هرگونه هماهنگی و اخذ استعلامات ومجوزهای قانونی لازم از شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، طی اقدامی غیرکارشناسی وفنی - مهندسی به محصور نمودن دکل‌های برق فشارقوی یکی از خطوط تبادل بار مهم در ناحیه جنوب درمحدوده بلوار معلم آبادان با دیوارهای پیش‌ساخته تحت عنوان پارک بانوان در بهمن سال 95 اقدام کرده است. 

2- قابل ذکر است، محصور نمودن دکل‌های برق با دیوارهای پیش ساخته توسط عوامل شهرداری آبادان، علاوه بر خطرات احتمالی وحوادث ناخواسته جانی ومالی با توجه به شرجی و رطوبت بالای 90 درصد در برخی فصول سال در منطقه مذکور، منجر به طولانی و طاقت فرسا شدن مدت زمان خاموشی، ناپایداری و اختلال در شبکه برق رسانی و عدم انجام به موقع وظایف گروه‌های تعمیراتی و مانورهای عملیاتی شده است.

3- از لحظه شروع به کار پروژه مذکور، از سوی عوامل حراست و امور محرمانه و همچنین دفتر حقوقی این شرکت، مکاتبات لازم با مقامات استانداری خوزستان، مسئولین شهرداری و شورای شهر آبادان انجام گرفته و جلساتی از سوی نمایندگان حقوقی با مسئولین وعوامل شهرداری آبادان در خصوص رفع تجاوز و رفع حصراز دکل‌ها وخطوط فشارقوی برگزار شده است. 

4- با توجه به نقش و اهمیت دکل‌ها در پایداری برق و رفاه حال شهروندان شریف و محترم شهرستان آبادان، تداوم و ثبات برق‌رسانی وجلوگیری از خاموشی‌های طولانی و گسترده در منطقه، مسئولان شهرداری به اخطارهای برق منطقه‌ای خوزستان  توجهی نکردند و جلسات بی نتیجه ماند. 

 5- در پی شکایت برق منطقه‌ای خوزستان از شهرداری با توجه به مواد 7 و8 و9 قانون رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق کشور مصوبه شورای عالی انقلاب جمهوری اسلامی ایران طی روزنامه رسمی شماره 10359، همچنین طی احکام صادره از سوی دادستانی شهرستان آبادان وطبق انجام تحقیقات صورت گرفته و تایید صحت موضوع تجاوز به حریم خطوط فشار قوی برق از سوی عوامل شهرداری آبادان توسط شعبه سه بازپرسی دادسرای عمومی وانقلاب  شهرستان آبادان به شماره نامه 9610116313300558 در تاریخ 10/05/96، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با داشتن مستندات و ادله کافی ولازم با همکاری نیروی انتظامی شهرستان در حضور عوامل شهرداری آبادان اقدام به جمع‌آوری و کنار گذاشتن تمامی دیوارهای پیش ساخته به صورت سالم در زیر خطوط و دکل‌های فشار قوی محصورشده، کرده است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان نیوز،شرکت برق منطقه‌ای خوزستان،پارک بانوان آبادان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: