کد خبر: ٦٣٧٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/05/29-١٢:٠٩

شهرداری که قرار است از سوی شورای شهر آینده انتخاب شود،باید خود را متعلق به این شهر بداند و به آن تعصب داشته باشد.

 

 

 

شهرداری که قرار است از سوی شورای شهر آینده انتخاب شود، باید خود را متعلق به این شهر بداند و به آن تعصب داشته باشد.

به گزارش آبادان نیوز،نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری که قرار است از سوی شورای شهر آینده انتخاب شود، باید خود را متعلق به این شهر بداند و به آن تعصب داشته باشد. 

عامر کعبی در آستانه آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا گفت: سمت و سوی حرکت اعضای شورای شهر و روستا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یک مسیر است و اینکه برخی ها با اصرار قصد دارند تا به مردم بقبولانند که اینها در کار یکدیگر دخالت دارند حرف درستی نیست زیرا هر کدام وظایف و اختیارات قانونی خاص خود را دارند. 

وی، عزل و نصب شهردار را از وظایف و اختیارات شورای شهر دانست و افزود: ما نمایندگان به این حق قانونی احترام می گذاریم و از تصمیم اعضای شوراهای شهر و روستاهای شهرستان در انتخاب شهرداران و دهیاران حمایت می کنیم.  

کعبی اظهار کرد: شهردار فعلی آبادان در مدت یک سال گذشته به رغم وجود تمام محدودیت های مالی، اعتباری و هزینه های جاری بسیار بالا و غیر متعارف بدنه پرتعداد شهرداری، توانست کارهای خوبی را انجام دهد. 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی انصافی است اگر از اقدامات خوب او قدردانی نشود، البته این ادعا که شهردار بایستی بتواند در تمامی امور مربوطه موفق باشد، توقع به حقی است. 

کعبی گفت: شهرداری آبادان همچون برخی شهرداری های کلان شهرهدای کشور بدهی های کلانی داشته که کار کردن را برای هر مدیر مدبری سخت و دشوار می کند. 

وی افزود: ضروری است تا شهردار آینده در ترغیب بخش خصوصی برای مشارکت و سرمایه گذاری با شهرداری آبادان با هدف خروج از بن بست بودجه ای، توسعه، عمران و ساخت و ساز اقدام موثر داشته باشد. 

کعبی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به تلاش نمایندگان برای تامین اعتبارات لازم در جهت توسعه و عمران شهری آبادان اظهار کرد: جذب و هدایت اعتبارات جدید کار آسانی نیست با این وجود در این مدت توانستیم اعتبارات قابل توجهی به شهرداری آبادان تزریق کنیم که البته در برابر حجم بالای بدهی های شهرداری آبادان و هزینه های جاری آن، مبلغ کمی است. 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر و مردم آبادان، تجربه شهرداران مختلف و چهار دوره شورای اسلامی شهر را دارد که از تمامی آنان به دلیل پذیرش این مسئولیت خطیر قدردانی می کنم و معتقدم که شهردار آینده آبادان بایستی دارای بینش، تخصص و تعصب لازم برای این امر مهم و هماهنگ با اعضای شورای شهر باشد، خود را متعلق به آبادان بداند. 

کعبی، پرهیز از هرگونه گرایش سیاسی و انجام اقدامات عملی در جهت خدمات رسانی موثر و مفید در تمامی مناطق مختلف شهری آبادان را از شهردار آینده آبادان خواستار شد و افزود: شهردار بایستی ضمن توجه شایسته به کارکنان شهرداری، در جهت حل مشکلات آنها، ایجاد نشاط اجتماعی، استفاده از نیروهای مبتکر و خلاق و رفع تبعیض در انتصابات اقدام کند. 

وی اظهار کرد: چنانچه اعضای شوراهای شهر و روستا در هر موضوعی از جمله انتخاب شهردار نظر نمایندگان را جویا شوند با کمال میل با آنان مشورت می کنیم اما از هرگونه دخالت در تصمیم گیری های آنان به طور جدی اجتناب می کنیم، پاسخگوی اصلی عملکرد شهردار آینده اعضای شورای اسلامی شهر هستند و ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خود را ملزم به کمک به اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان زحمت کش شهرداری می دانیم. 

کعبی با تاکید بر اینکه انتصاب نهایی شهردار آبادان توسط وزارت کشور و پس از انتخاب او توسط شورای اسلامی شهر انجام می شود، تصریح کرد: به دلیل طولانی بودن روند بررسی صلاحیت عمومی، تخصصی و استعلام های متعدد برای انتخاب نهایی شهردار که بایستی طبق قانون شوراها از میان واجدان شرایط انجام شود به همین دلیل به منظور عدم تعلل در ارائه خدمات شهری، پرداخت به موقع حقوق بیش از دو هزار نیروی شاغل در شهرداری آبادان، انتظار می رود تا اعضای شورای شهر پنجم در انتخاب شهردار آینده  به شان و منزلت مردم آبادان دقت کرده و از هرگونه اتلاف وقت بپرهیزند.

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان نیوز،نماینده آبادان،عامر کعبی

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: