کد خبر: ٦٠٩٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/04/01-١١:٥١

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از طراحی نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در خوزستان خبر داد.

 

آبادان نیوز:مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از طراحی نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در خوزستان خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز،سردار محمد علیپور  در سومین نشست هیات امنای باغ موزه دفاع مقدس خوزستان که چهارشنبه شب در بیت آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان تشکیل شد،  با بیان اینکه با حمایت آیت‌الله جزایری امام جمعه اهواز و دکتر شریعتی استاندار خوزستان باغ موزه دفاع مقدس استان در حال شکل‌گیری و اجرا است، اظهار کرد: طراحی باغ موزه توسط دکتر حجت که از برجستگان طراحی کشور است، انجام می‌شود.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار برای این‌که بتواند موضوع دفاع مقدس را در استان تدوین کند، با مدیریت استاندار خوزستان شورای دفاع مقدس استان را در چندین جلسه تشکیل داد و امروز همه نهادها، ادارات و نیروهای مسلح با برنامه‌ریزی‌های خاص مشغول تدوین نقش خود در دوران دفاع مقدس هستند.  

علیپور گفت: به همین منظور بنیاد حفظ آثار پنج مرکز فرهنگی دفاع مقدس را در سطح استان در شهرهای خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، اهواز و دزفول راه‌اندازی کرده و حدود ۲ تا سه میلیون سند از اسناد ناب دفاع مقدس در سطح استان جمع‌آوری شده است؛ همچنین در حال طراحی نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس هستیم.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: از دیگر کارهای بنیاد، تدوین دانشنامه دفاع مقدس است؛ در این بخش تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ مدخل آماده شده است و مقاله نویسی این مدخل‌ها از نیمه دوم سال آغاز خواهد شد. 

وی با اشاره به پروژه باغ موزه دفاع مقدس خوزستان گفت: همه دستگاه‌ها دست به دست هم داده‌اند تا کار را به نتیجه برسانند. امیدواریم با پشتیبانی آیت‌الله موسوی جزایری و حمایت‌های استاندار خوزستان بتوانیم باغ موزه‌ای در خور شأن مردم استان و ایران احداث کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان،سردار محمد علیپور،دفاع مقدس 

منبع:ایسنا

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: