کد خبر: ٦٠٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/09/27-١٧:٣٥

فرماندار ویژه آبادان از آمادگی این واحد در حمایت از طرح‌های پژوهشی با محوریت معضلات شهری خبر داد

 

به گزارش آبادان نیوز ،فرماندار ویژه آبادان از آمادگی این واحد در حمایت از طرح‌های پژوهشی با محوریت معضلات شهری خبر داد دکتر عزیزالله شهبازی پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان با اشاره به اینکه آموزش و پژوهش لازم و ملزوم یکدیگر هستند، اظهار کرد: کسب مقامات مختلف توسط اساتید و دانشجویان این دانشگاه در بخش پژوهشی قابل تقدیر و تجلیل است.

وی از پژوهش به عنوان کاری اندیشمند، به دنبال نو بودن و نوگرایی نام برد و افزود: زمانی فاصله انجام کارهای پژوهشی و حصول نتیجه آنها بیش از 50 سال بود اما در زمان حاضر سرعت پژوهش‌ها بسیار کم شده به طوری‌ که بسیاری از شرکت‌ها به طور هفتگی دارای چندین نوآوری در عرصه پژوهش و تحقیق هستند.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه خلاقیت‌ها و ابتکارات انجام شده در بخش‌های پزشکی، شیمی، فیزیک و غیره سبب جهش و اقتدار یک کشور می‌شود، عنوان کرد: امنیت و اقتدار یک کشور به ابتکارات و اختراعات پژوهشگرانش بستگی دارد.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: دانشجویان در آینده کشور تاثیر بسزایی دارند و کسانی که در حوزه پژوهش فعالیت دارند باید در این بخش حرکت‌های متناسبی را در راستای پیشرفت کشور داشته باشند.

دکتر شهبازی با بیان اینکه پژوهش‌هایی باید مورد اهتمام قرار گیرد که سمت‌ و سوی آنها پرداختن به مسائل جامعه و حل مسائل مبتلابه جامعه باشد، گفت: پژوهش‌ها باید به گونه‌ای مدیریت شود که علاوه بر تکمیل چرخه علمی، این پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی در شهرستان متناسب با نیازهای منطقه باشد.

وی در پایان از اساتید و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی آبادان در زمینه انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه معضلات شهری آبادان در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دعوت به همکاری کرد و افزود: مشاوره و ارائه کارهای پژوهشی می‌تواند ما را در برنامه‌ریزی‌ها به‌ منظور کاهش معضلات شهری و ایجاد فضای آرامش و آسایش برای شهروندان کمک کند.

 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: