کد خبر: ٥٩٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/09/27-٠٨:٢٢

امام جمعه آبادان، خواستار ارائه راهکارهای منطقی و درست در زمینه ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در این شهرستان شد

 

به گزارش آبادان نیوز ،امام جمعه آبادان، خواستار ارائه راهکارهای منطقی و درست در زمینه ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در این شهرستان شد حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور امشب در نخستین همایش سراسری بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل با قدردانی از ابتکار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در انتخاب آبادان به عنوان محل برگزاری این همایش بزرگ اظهار کرد: در شکل جدید از ایجاد زمینه کار و اشتغال متاسفانه روستاها به دست فراموشی سپرده شده‌اند و این امر سبب گسترش حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها شده است.

وی افزود: نگاه به مقوله اشتغال‌زایی باید تغییر کند، بسیاری از افراد فقط به پشت میز نشینی و انجام کارهای دفتری و اداری فکر می‌کنند و حاضر نیستند که در حدود داشته‌ها و توانمندی‌های خود حرکت و کار کنند.

امام جمعه آبادان اظهار کرد: با وجود محدود بودن استخدام‌های دولتی اما باز هم روابط بر ضوابط حاکم می‌شود و آنانی که به جامعه مدیریت وصل هستند زودتر شاغل می‌شوند.

ابراهیمی‌پور تصریح کرد: در اختیار قرار دادن وام‌های کم بهره می‌تواند زمینه ساز کار و فعالیت برای بسیاری از افراد جویای کار باشد.

وی یادآور شد: همگان از ظرفیت‌های آبادان و خوزستان اطلاع دارند اما متاسفانه به جای ارائه راهکار برای بهره‌وری مطلوب از این ظرفیت‌ها در راستای ایجاد زمینه اشتغال و کاهش بیکاری تنها حرف می‌زنیم.

امام جمعه آبادان از نخلستان‌ها با رویکرد تولید خرما و ایجاد صنایع بسته‌بندی و فرآوری محصول به عنوان یکی از ظرفیت‌های آبادان نام برد و گفت: نفت، پتروشیمی، دامپروری، کشاورزی و غیره از دیگر ظرفیت‌های منطقه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

ابراهیمی‌پور افزود: همگان دیدیم که وقتی ظرفیت آب خوزستان را بد مدیریت کردیم مشکل‌دار شدیم.

وی در ادامه اظهار کرد: جابجایی مکرر نیروها و مدیران مشکلات دیگری را بر آبادان تحمیل کرده است.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: نمی‌توان در زمینه ایجاد اشتغال تنها به دولت چشم امید داشت، ظرفیت‌های زیادی در منطقه داریم که با برنامه‌ریزی و دعوت از سرمایه‌گذاران می‌توان در این مسیر گام برداشت.

وی یادآور شد: بسیاری از افراد به لحاظ فکری و بسیاری دیگر از نظر مالی می‌توانند سبب انجام کارهای خوب در زمینه ایجاد اشتغال باشند اما به دلیل کاغذ بازی‌های فراوان هنوز معطل مانده‌اند و این ربطی به دولت فعلی ندارد، این روند سالهاست که چنین ادامه دارد.

ابراهیمی‌پور بر لزوم ایجاد اتاق فکر با رویکرد فراهم‌سازی ظرفیت‌های لازم برای کار و اشتغال، و تلاش برای جلب و جذب سرمایه‌گذاران اعم از داخلی و خارجی تأکید کرد.

 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: