کد خبر: ٥٨٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/09/25-١٨:٣٧

نماینده مردم شهرستان آبادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی

 

به گزارش آبادان نیوز:نماینده مردم شهرستان آبادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی ، جواد سعدون زاده نخستین نشست شورای اداری منطقه آزاد اروند با حضور مسئولان شهرستان های خرمشهر و آبادان، گفت:روند نزولی کاهش جهانی قیمت نفت، مدیران و برنامه ریزان کشور را به جذب سرمایه بیشتر از منابع غیر نفتی سوق داده است.

وی با بیان اینکه دیگر نمی توان به درآمدهای نفت و نوسان های قیمت آن دل بست، افزود:کشور به ویژه استان خوزستان، ظرفیت های فراوانی برای توسعه پایدار دارد که باید از آن بهره برداری کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان ظرفیت های این استان در درمان بیماران کشورهای حاشیه خلیج فارس، گفت:چرا نباید از این ظرفیت استفاده کرد و مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس برای درمان به تهران و اصفهان و شیراز مراجعه کنند؟

سعدون زاده با بیان توانمندی حرفه ای پزشکان و نیروی متخصص در سایه تکنولوژی روز مطابق با استانداردهای جهانی و مناطق طبیعی درمانی ایران در مقایسه با کشورهای همسایه و خاورمیانه، تصریح کرد: با وجود توانمندی پزشکی و پتانسیل گردشگری ایران تبلیغات موثری در بخش بین الملل صورت نگرفته است.

وی همچنین با بیان نقش رسانه ها و سفارتخانه ها در خصوص تبلیغات توریسم سلامت، اظهار داشت:صنعت توریسم درمانی کم هزینه و پردرآمد در جهان نسبت به صنایع نفت در اولویت قرار گرفته است.

عضو مجمع نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی الزام همگانی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت:اگر در این زمینه به بخش خصوصی توانمند ومشارکت مردم اتکا کنیم، پیروز میدان خواهیم بود.

وی به مزیت های فراوان شهرستان های آبادان و خرمشهر در توسعه اشاره کرد و افزود:بزرگترین ناوگان صیادی با بیش از 500 فروند لنج در این منطقه قرار دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:در موضوع پالایشگاه، نفت و پتروشیمی نیز حرف های زیادی در عرصه بین الملل داریم که این توانمندی ها بایدبالفعل شود.

وی همچنین با بیان توانمندی های شهرستان در توسعه صنایع شیلاتی، افزود:کارآفرینی و اشتغالزایی برای جوانان، راهکار تقویت تولید ملی است.

 این نشست در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند در آبادان برگزار شد.

توریسم درمانی یکی از بخش های رو به رشد صنعت گردشگری است و در کشورهای مختلف دنیا از وجود چشمه های آب گرم، غارهای نمکی، دریاچه های لجن برای جذب توریست های سلامت استفاده می شود.

اگرچه در ایران نیز برنامه هایی در حال انجام است، در مقایسه با ظرفیت های موجود، برنامه ریزی مناسبی در راستای بهره برداری از امکانات طبیعی در جذب توریست داخلی و خارجی انجام نشده و این ظرفیت نیز نظیر دیگر ظرفیت های سایر بخش های گردشگری فراموش شده است. 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: