کد خبر: ٥٥٠٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/09/06-١٠:١١

کتاب «شهرم در امان نیست» مجموعه خاطرات بانوان رزمنده اثری از بانوی خرمشهری رزمنده دوران مقدس در این شهر رونمایی شد.

 

 

 

 

کتاب «شهرم در امان نیست» مجموعه خاطرات بانوان رزمنده اثری از بانوی خرمشهری رزمنده دوران مقدس در این شهر رونمایی شد.

به گزارش آبادان نیوز ،  طی آیینی در روز بسیج از کتاب «شهرم در امان نیست» اثری از مریم ترکی زاده بانوی رزمنده دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

این کتاب که روایت رشادت های بانوان در خرمشهر در دوران دفاع مقدس است و توسط بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس به چاب رسیده با حضور بسیجیان و برخی مسئولان محلی در صحن غدیر مسجد جامع خرمشهر رونمایی شد.

نویسنده کتاب «شهرم در امان نیست» در آیین رونمایی از این کتاب، اظهار کرد: این کتاب خلاصه ای از  جنگ حادثه ای بزرگ بود که باید سعی شود این حادثه را به یک سرمایه تبدیل کرد و تمام آنان که در این دوران حصور داشتند باید خاطرات خود را به گونه ای صحیح به نسل جوان منتقل کنند.

مریم ترکی زاده با بیان اینکه در کتاب شهرم در امان نیست با کمک جمعی از بانوان، خاطرات آن دوران را بیان کرده است، افزود: این کتاب یک خلاصه است و امیدوارم این کتاب در آینده به صورت کامل تری نوشته شود و در اختیار جوانان قرار بگیرد.

وی، تبیین نقش زنان در حماسه آفرینی های دوران دفاع مقدس را هدف از تالیف این کتاب اعلام کرد و گفت: هدف این بوده که افرادی که در دوران دفاع مقدس حصور نداشتند با مطالعه این کتاب به نقش زنان در آن دوران پی ببرند.

ترکی زاده، نقش زنان در دوران دفاع مقدس را پررنگ دانست و عنوان کرد: اگر زنان در دوران دفاع مقدس نبودند آمار شهدا و مجروحان بیشتر از این تعداد بود.

وی ادامه داد: بانوان در ابتدای جنگ در خرمشهر به صورت مستقیم با ساخت اسلحه دست ساز و ساخت سنگر در شلمچه حضور داشتند و در روند جنگ نیز در ستاد پشتیبانی، امداد و نجات در بیمارستان ها و بسیاری موارد دیگر حاضر بودند.

این نویسنده در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش های صورت گرفته از سوی نهادهای مختلف همچون سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فرهنگ دفاع مقدس ترویج شود و بتوان ادامه دهنده راه زنان و مردان شهید بود.

 

 

آبادان نیوز ،خرمشهر ،اخبار خرمشهر

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: