کد خبر: ٥٣٦٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/08/01-٠٩:٢٤

فرماندار آبادان از استقرار ۶۰ هیئت مذهبی در موقیعت موکب آبادان در شلمچه برای ایام اربعین حسینی خبر داد.

 

 

 

فرماندار آبادان از استقرار ۶۰ هیئت مذهبی در موقیعت موکب آبادان در شلمچه برای ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز ، عزیزاله شهبازی در جلسه هماهنگی ستاد اربعین در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری آبادان اظهار کرد: تاکنون ۳۰ هیئت مذهبی مراحل اولیه برای استقرار خود در محل های تعیین شده را طی کرده اند و مابقی نیز در شرف انجام است.

وی از اربعین به عنوان یک موضوع اعتقادی و یک آئین عبادی، سیاسی و دینی نام برد که جزو آمال و آرزوهای مسلمانان شیعه است.

فرماندار آبادان افزود: انتظار می رود تا مسئولان دستگاههای مختلف با جدیت بیشتر و بهتری پای کار باشند، کوتاهی ها در این زمینه به هیچ وجه پذیرفتنی و قابل گذشت نیست.

شهبازی از موضوع خدمات رسانی در اربعین به عنوان یک وظیفه ملی نام برد که در رده های استانی و شهرستان تقسیم وظایف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آبادان نخستین شهرستان معین ستاد اربعین در منطقه شلمچه است، عنوان کرد: استانهای هرمزگان، بوشهر، اصفهان، چهار محال و بختیاری و فارس و دیگر شهرهای استان خوزستان به عنوان سایر استانها و شهرهای معین در این امر مشارکت دارند.

فرماندار آبادان ضمن درخواست از زائران اربعین مبنی بر عدم مراجعه به مرز بدون داشتن ویزا بیان کرد: در زمان حاضر اعضای دفتر کنسولگری عراق در آبادان مستقر شده اند تا در ایام اربعین کار صدور ویزا بدون مشکل و در اسرع وقت انجام شود.

وی با بیان اینکه در دفاتر صدور ویزا همچون گذشته پولی رد و بدل نمی شود تمام امور از طریق درگاه اینتر نتی انجام می شود، گفت: در پایان این مرحله کدی در اختیار زائران قرار داده می شود که می توانند در هنگام دریافت ویزای خود آن را به مسئول مربوطه ارائه کند.

شهبازی ادامه داد: در زمان حاضر به منظور ساماندهی هیئت های مذهبی آبادان در شلمچه کمیته ای متشکل از مسئولان سازمان تبلیغات، عتبات عالیات، معاونان فرمانداری و رئیس مواکب آبادان تشکیل شده که کار هماهنگی و در اختیار گذاشتن فضا جهت استقرار مواکب را به انجام می رسانند.

فرماندار آبادان اضافه کرد: در شلمچه فرصتی برای خدمت گذاری ایجاد شده و هر کسی که قصد خدمت گذاری دارد می تواند در طول مسیر نیز با برپایی چادر به زائران خدمات دهی کند.

وی از پیاده روی اربعین به عنوان راهپیمایی سیاسی و عبادی نام برد و تصریح کرد: در زمینه تامین امنیت نیز تمامی واحدها اعم از امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی، ارتش و سپاه با حضور آگاهانه و مستمر در مرز شلمچه در جهت تامین امنیت زائران کوشیده و تمامی تحرکات را رصد می کنند.

 

 

 

آبادان ،آبادان نیوز ،مرزشلمچه ،شلمچه ،اخبارآبادان ،ویزا

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: