کد خبر: ٥٣٥٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/07/29-٠٩:٣٦

یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات «لایحه اصلاح آلودگی هوا» در صحن علنی مجلس خبر داد.

 

 

 

 

 

یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات «لایحه اصلاح آلودگی هوا» در صحن علنی مجلس خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز ،جلیل مختار با اشاره به تنظیم نامه ای خطاب به هیئت رئیسه مجلس که بیش از ۵۰ نماینده نیز پای آن را امضا کردند، گفت: توانستیم با کسب بیشترین رای، لایحه اصلاح آلودگی هوا و تصویب فوریت و ارجحیت، آن را به صحن علنی مجلس بیاوریم.

وی با بیان اینکه این اصلاحیه پس از گذشت سه سال همچنان بدون انجام باقی مانده بود، افزود: خوشبختانه با همکاری کمیسیون کشاورزی که بر روی آن انجام شد این لایحه به صحن مجلس آورده شد و در صحن مجلس نیز دفاعیات خوبی از آن انجام و کلیات آن به تصویب رسید.

مختار اظهار کرد: برای نخستین بار در یک قانون، «ریزگردها» به عنوان یکی از عوامل آلودگی هوا در نظر گرفته شد و برای آن نیز قوانین و مقرراتی  نیز مصوب شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این لایحه جامع مبارزه با آلودگی هوا که ریزگردها هم جزئی از آن محسوب می شود، وظایف مختلفی برای سازمانها و وزارتخانه های مربوطه مشخص شده و هر کدام از این سازمانها به صورت تکلیفی باید مسائل و قضایا را رعایت و وظایف مربوطه را به انجام برسانند.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در این زمینه یک نظام حاکمیتی و نظارتی به وجود می آمد که با تصویب نهایی، کلیات این طرح تصویب شد، البته برای آنکه این لایحه به عنوان یک قانون جامع مبارزه با آلودگی هوا تصویب شود یکسری مسائل نیز وجود دارد که باید بر روی آنها بررسی های کامل انجام شود.

مختار افزود: پس از آنکه این لایحه به صورت قانون درآمد، در زمینه تخصیص اعتبارات و شرح وظایف سازمانها و وزارتخانه ها نیز پرداخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی دیروز و امروز در صحن علنی مجلس در این باره گفتگو و بحث و تبادل نظر فراوانی انجام شد و متاسفانه برخی استانها به شدت مخالف تصویب این لایحه بودند، اظهار کرد: به رغم آنکه بیش از ۱۸ استان در کشور با موضوع ریزگردها و آلودگی هوا درگیر هستند اما برخی ها برای حمایت از صنایع به دنبال حذف این لایحه بودند که خوشبختانه موضوع اصلاح  این لایحه رای آورد و کلیات آن نیز در مجلس به تصویب رسید.

مختار تصریح کرد: نمایندگان خوزستان در زمینه تصویب کلیات این لایحه از هیچ کوششی دریغ نکردند که از همراهی و حمایت تک تک آنان قدردانی می کنم. البته خانم ابتکار نیز در این رابطه و به طور رسمی از نمایندگان قدردانی کرد. دفاعیات استانی و کشوری ما در بحث ریزگردها سبب شد رای بسیار خوبی را برای فوریت بررسی این لایحه به دست آوریم.

 

 

 

آبادان نیوز ،خبرهای آبادان ،اخبار آبادان ،آبادان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: