کد خبر: ٥١٢٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/06/02-٠٨:٤٩

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان از گشایش دوباره سینما نفت همزمان با شب عید غدیر خم خبر داد.

 

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان از گشایش دوباره سینما نفت همزمان با شب عید غدیر خم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آبادان نیوز : حبیب اله ابوالحسینی  با اشاره به راه اندازی کامل سیستم دیجیتال صوتی در این سینما اظهار کرد: درب های سینما نفت آبادان در شب عیدغدیر خم به روی شهروندان هنردوست آبادانی گشایش می یابد.

وی افزود: بنا به درخواست اداره خدمات اجتماعی شرکت پالایش نفت آبادان مبنی بر لزوم همگام سازی سینما نفت با سایر سینماهای کشور و ضرورت تبدیل آن به یک سینمای دیجیتال، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و برای انجام این کار منبع اعتبار پیش بینی شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان اضافه کرد: بر اساس اعلام مجری طرح، بهره برداری رسمی دوباره از سینما نفت، ۲۵ شهریورماه جاری امکان پذیر خواهد بود.

ابوالحسینی با اشاره به تصمیم برای خرید دستگاه دیجیتال پخش فیلم برای این سینما تصریح کرد: برای این منظور موضوع خرید، نصب و راه اندازی این سیستم دیجیتال از طریق برگزاری مناقصه برای تعیین پیمانکار به انجام رسید.

وی با اشاره به برآورد ۵۵۰ میلیون تومانی خرید این دستگاه دیجیتال در سال ۹۳، گفت: با توجه به افزایش نرخ خرید این دستگاه  در سال گذشته به مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان بایستی این موضوع به طور مجدد در هیئت مدیره مطرح و پس از جلب رضایت آنان نسبت به تامین منابع مالی آن اقدام شود.

ابوالحسینی از کمبود اعتبارات و در اختیار نداشتن نقدینگی مناسب به عنوان دلایل تاخیر در تامین اعتبار لازم برای راه اندازی دوباره سینما نفت نام برد و افزود: سینما نفت متعلق به تمامی مردم شهر است، اما به دلیل محدودیت منابع مالی از یک سو و لزوم توجه تمامی سازمانهای دولتی بر  سیاست اقتصاد مقاومتی، کار بازگشایی سینما نفت با تاخیر روبه رو شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان بیان کرد: با تغییر سیستم نمایش فیلم سینما از آنالوگ به دیجیتال بار دیگر شاهد حضور پر شور و نشاط شهروندان فهیم، هنرمند و هنر دوست آبادانی برای تماشای فیلم در نخستین سینمای مدرن خاورمیانه خواهیم بود.

سینما نفت آبادان که به لحاظ سبک معماری و شهرت، در ایران بی‌همتاست، ظرفیت یک هزار و ۱۷۸ نفر تماشاگر را دارد، این بنای تاریخی و فرهنگی که در نزدیکی محله بوارده جنوبی قرار دارد با آجر نسوز قرمز رنگ، موسوم به آجر لندنی ساخته و در سال ۱۳۲۳ با نام سینما تاج افتتاح شد.

از سینما نفت که محل اجرای نمایش و کنسرت های بزرگ نیز بوده، در بسیاری از موارد به عنوان نماد آبادان یاد می شود.

 

 ،آبادان نیوز ،خبر آبادان ،اخبار آبادان،آبادان 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: