کد خبر: ٣٦٣٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/11/12-١٢:٢٠

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی خرمشهر :فرسودگی شبکه آبرسانی و عمر بالای تاسیسات آبرسانی ،کیفیت آب شرب این روستاها را کاهش داده است.

 

 

آبادان نیوز:رئیس اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان خرمشهر گفت:فرسودگی شبکه آبرسانی و عمر بالای تاسیسات آبرسانی روستاهای شهرستان، کیفیت آب شرب این روستاها را کاهش داده است.

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز:علی حزباوی با تشریح مشکلات این اداره برای تامین آب سالم برای شهروندان، گفت:به عنوان مثال، میزان شوری آب روستاهای معمره صنگور، منیخ، شلحه و حفار شرقی در تابستان به هفت هزار میکروموس می رسد و تاسیسات شهید منصوری با فاصله 45 کیلومتری شهرستان خرمشهر با عمر بالا، نیاز به بازسازی دارد. 

 

علی حزباوی میزان اعتبار مورد نیاز برای بازسازی تاسیسات شهید منصوری را 36 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:این میزان اعتبار در قالب اعتبارات پیشنهادی بازسازی پروژه تاسیسات شهید منصوری پیش بینی شد، ولی تاکنون عملی نشده است. 

 

علی حزباوی با بیان وجود 50 کیلومتر شبکه فرسوده در مسیر روستاهای غرب کارون، گفت:فرسودگی این شبکه علاوه بر کاهش کیفیت آب 33 روستای غرب کارون، هدرروی آب را به همراه داشته و آلودگی میکروبی آب شرب را نیز افزایش می دهد.

 

رئیس اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان خرمشهر اظهار داشت:تکمیل پروژه  آبرسانی به روستاهای حفارشرقی نیز از پروژه های متوقف شده است و به اعتباری حدود 25 میلیارد ریال نیاز دارد. 

 

علی حزباوی گفت:با اجرای این پروژه که خط لوله آب حفارغربی را به حفار شرقی متصل می کند، مشکل آبرسانی هفت روستایی که از آب شهری تامین می شود نیز برطرف می شود.

 

علی حزباوی رئیس اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان خرمشهر  ادامه داد:همچنین پروژه تعویض و توسعه خط انتقال آب و شبکه توزیع به میزان 10 کیلومتر تاسیسات آبرسانی حفار شرقی از دیگر پروژه هایی است که نیاز به اعتبار دارد. 

 

علی حزباوی روستاهای زیرپوشش تاسیسات حفارشرقی را چهار روستا خواند و گفت:کیفیت آب شرب این روستاها قابل قبول نبوده و مردم این روستاها از شوری آب رنج می برند. 

 

علی حزباوی بهترین راهکار برای تامین آب تاسیسات حفارشرقی را تامین آب این روستاها از خط انتقال آب غدیر دانست و گفت:اجرای پروژه خط انتقال به طول پنج کیلومتر از خط غدیر می تواند مشکل آبرسانی روستاهای حفارشرقی را رفع کند. 

 

امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان خرمشهر 45 روستا با بیش از 140 کیلومتر شبکه توزیع و 50 کیلومتر خط انتقال را زیر پوشش دارد.

 

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،آبادان،آبادان نیوز

 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: