کد خبر: ٣٦٣٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/11/12-١٠:١٩

مدیر کار و رفاه اجتماعی :طرح اعطای کارا کارت برای بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرستان های آبادان و خرمشهر به صورت پایلوت در حال اجراست.

 

 

آبادان نیوز: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت:با اجرای طرح پایلوت کاراکارت(کارت رفاه اجتماعی ایرانیان) در خوزستان، حساب بازنشستگان، مستمری بگیران و افرادی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند، 40 میلیون ریال شارژ می شود و این کارت نیز در تمامی فروشگاه های معتبر قابل استفاده است.

 

به گزارش آبادان نیوز:طرح اعطای کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) در مرحله نخست از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بازنشستگان تامین اجتماعی در استان البرز و شهرستان های آبادان و خرمشهر به صورت پایلوت در حال اجراست.

 

در مرحله های بعدی سایر طبقات اجتماعی می توانند از کارت خرید اعتباری وزارت کار بهره مند شوند.

براساس گزارش سایت وزارت تعاون، این کارت ها بر اساس میزان دریافتی بازنشستگان شارژ شده و با نرخ 12 درصد سالیانه محاسبه می شود.

 

هوشمند صفایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در نهمین نشست شوای هماهنگی مدیران کل حوزه وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در استان خوزستان در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند، گفت:یکی از برنامه هایی که در حوزه معاونت امور اجتماعی اجرا می شود طرح پایلوت کاراکارت است و هدف اجرای این طرح، کاهش آسیب های رکود اقتصادی به اقتصاد کشور و منطقه است.

 

هوشمند صفایی با بیان مزایای طرح کارا کارت، افزود:این طرح، ابزار مالی برای همه اقشار جامعه است و در کشورهایی که در شرایط رکود اقتصادی هستند اجرا شده است به این صورت که با صدور کارت اعتباری از افزایش نقدینگی در دست مردم کاسته می شود ولی از سویی نیز، معاملات اقتصادی افزایش می یابد، به این معنا که با جلوگیری از افزایش نقدینگی، بازار رونق یافته و تورم نیز مهار می شود.

 

هوشمند صفایی ادامه داد:این طرح در فاز نخست برای بازنشستگان تامین اجتماعی و حقوق بگیران از بانک رفاه به مبلغ 40 میلیون ریال شارژ شده و در همه فروشگاه های معتبر کشور از جمله رفاه، تعاونی های بسیج و فرذوشگاه هیا تعاونی مرزنشینان قابل استفاده است.

 

*** همایش «برجام فصلی نوین در توسعه اقتصادی خوزستان» برگزار می شود

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان هوشمند صفایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان شرایط کشور در پسا تحریم، گفت:این استان از مبادی ورود و خروج کالا و صادرات و واردات کالاست و در نظر است به منظور تبیین فرصت هیا سرمایه گذاری و اشتغال خوزستان، همایشی با عنوان برجام فصلی نوین در اقتصاد خوزستان برگزار شود.

 

هوشمند صفایی گفت:با توجه به برگزاری این همایش در سطح ملی، دعوت و حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران کل استان خوزستان و سایر استان ها، اتاق های تعاون و بازرگانی و برخی شرکت های خارجی در دستور کار قرار دارد.

 

هوشمند صفایی افزود:این همایش با با اتفاق نظر ستاد اجرایی آن به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند یا میزبانی مجتمع پتروشیمی ماهشهر برگزار می شود.

 

هوشمند صفایی همچنین با تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به کشورهای خارجی و عقد قراردادهای تجاری، گفت:برگزاری این همایش، گام مثبتی برای رونق سرمایه گذاری در استان خوزستان را فراهم می کند.

 

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان همکاری وزارت با سازمان منطقه آزاد اروند برای جذب سرمایه گذار در خوزستان و محدوده سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار کرد:این همایش به صورت مشتترک برگزار می شود.

 

 این نشست هماهنگی با حضور مدیرکل بهزیستی خوزستان، مدیرکل تامین اجتماعی، رئیس صندوق بازنشستگی در استان، مدیرکل بیمه روستائیان و عشایر، مدیر بانک رفاه در استان، مدیرکل فنی و حرفه ای، مدیرکل بیمه سلامت ایرانیان استان و مدیر تامین درمان اداره کل تامین اجتماعی خوزستان در آبادان برگزار شد.

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،آبادان ،نیوز آبادان

 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: