غلامرضا اکبری زاده: باید کارخانجات تولیدی را شناسایی و نسبت به تامین نیازهای آنان جهت افزایش صادرات به‌ویژه به کشورهای اروپایی اقدام کنیم.

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز:رئیس اتاق بازرگانی آبادان با انتقاد از عملکرد بانک‌ها گفت: بانک‌ها در گذشته و حتی اکنون آسیب‌های زیادی در خصوص نرخ بهره بالا و ... به بخش تولید وارد کردند.

 

به گزارش آبادان نیوز:غلامرضا اکبر زاده اظهار کرد: باید کارخانجات تولیدی فعال و نیمه فعال را شناسایی و نسبت به تامین نیازهای آنان جهت افزایش صادرات به‌ویژه به کشورهای اروپایی اقدام کنیم.

 

غلام رضا اکبری زاده  تحریم‌های گذشته را مانعی برای صادرات و واردات کشور دانست و اظهار کرد: تحریم‌ها صدمات زیادی به صادرات که زمینه‌ای برای انتقال پول است، وارد کرد.

 

غلامرضا اکبری‌زاده با بیان اینکه در زمان تحریم‌ها، کالاها به‌وسیله واسطه‌های زیادی به دست مصرف‌کننده می‌رسید، تصریح کرد: صادرات تنها مختص کالاهای محدود بود و به کشورهای انگشت‌شماری صادر می‌شد که این امر قدرت رقابت را از ما می‌گرفت.

 

غلامرضا اکبری زاده رییس اتاق بازرگانی آبادان بیان کرد: مهمترین بخش موثر بر صادرات، تولید داخلی کشور است اما بانک‌ها با افزایش هزینه‌های سربار تولید، توان رقابت را از تولیدکننده گرفتند؛ بنابراین حدود 90 درصد از مشکلات کنونی ما را بانک‌ها ایجاد کردند.

 

اکبری زاده، رفع موانع تولید را جزئی از تعهدات دولت دانست و خاطرنشان کرد: عدم تبعیت بانک‌ها از دولت یکی از بزرگترین معضلات ما است؛ بنابراین با توجه به رفع تحریم‌ها، برای افزایش صادرات و تامین بخش اعظمی از بازار کشورهای هدف باید در راستای کاهش هزینه‌های واحدهای تولیدی حرکت کنیم و در صورت تحقق این موضوع، علاوه بر تامین بازارهای کشورهای عراق، کویت، امارات و سایر کشورهای عربی می‌توانیم به بازارهای کشورهای اروپایی که به کالاهای ایرانی نیازمندند، وارد شویم.

 

رئیس اتاق بازرگانی آبادان با اشاره به این‌که رفع تحریم‌ها به‌شرط ساماندهی و ترمیم بدنه تولید کشور، گامی اساسی است، خواستار تشکیل کارگروهی از تولید‌کننده‌ها، استانداران، فرمانداران، بازرگانان و حتی بانک‌ها جهت بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و ارائه راهکار جهت افزایش تولید داخلی و صادرات در هر استان شد.

 

غلامرضا اکبری زاده افزود: اعضا در این کارگروه‌ها باید به بررسی ظرفیت واقعی هر واحد تولیدی و ظرفیت فعلی آن بپردازند و در صورت وجود مغایرت، آسیب‌شناسی کرده و جهت دستیابی به ظرفیت مطلوب پیشنهاد ارائه کنند.

 

غلامرضا اکبر زاده  با انتقاد به عملکرد بانک‌ها گفت: بانک‌ها سپرده‌های مردم را در بخش‌های غیر از تولید سرمایه‌گذاری و با افزایش نرخ بهره به بخش تولید آسیب وارد کردند؛ بنابراین در زمان کنونی تمرکز بر کارخانجات تولیدی فعال و نیمه فعال و بررسی نیازهای هر واحد از قبیل سرمایه در گردش و ... یا تامین بخشی از نیازها و در صورت لزوم اصلاح ساختار آن‌ها موثرترین راه‌حل موجود است و همچنین باید در جهت به‌کارگیری واحدهای تولیدی غیرفعال نیز حرکت و تلاش کنیم.

 

رییس اتاق بازرگانی آبادان بر لزوم آسیب‌شناسی خروج ارز و موانع کاهش آن تاکید و اظهار کرد: همچنین باید مشکلات پایانه‌های صادراتی بررسی شوند و در صورت مشاهده هرگونه خلل در جهت حل آن تلاش شود.

منبع/ایسنا

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،آبادان،نیوز آبادان

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: