کد خبر: ٣٦٣٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/11/11-٠٩:١١

با پیگری و نظارت بازرسان اداره استاندارد خرمشهر 79 محموله وارداتی و غیر استاندارد طی سال جاری به کشور مبداء مرجوع شد.

 

 

آبادان نیوز:رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر گفت:با پیگری و نظارت بازرسان و کارشناسان این اداره، 79 محموله وارداتی نامرغوب و غیر استاندارد طی سال جاری به کشور مبداء مرجوع شد.

 

به گزارش آبادان نیوز:سیدصادق شریفی نسب بدون نام بردن از کشور مبداء این کالاها، اظهار داشت:این محموله های وارداتی 501 هزار 920 دلار ارزش داشت که با همکاری اداره های کل گمرک آبادان و خرمشهر از ورود آن جلوگیری شده و به کشور مبداء مرجوع شد.

 

سیدصادق شریفی نسب  گفت:در این راستا از ورود خسارت مستقیم به ارزش 15 میلیارد و 649میلیون و 865 هزار و 600 ریال به مصرف کنندگان داخلی جلوگیری به عمل آمده است. بیشتر کالاهای وارداتی مرجوعی از سوی این اداره را لوازم خانگی، اسباب بازی، لوازم یدکی و لامپ روشنایی عنوان کرد.

 

رئیس اداره استاندارد خرمشهر در ادامه سخنانش همچنین با بیان عملکرد نظارتی این اداره در سال جاری، صدور هفت هزار و 130 گواهی انطباق برای کالاهای وارداتی را یادآور شد و گفت:در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران به ویژه ماده 4 و تبصره های ذیل ماده 6 قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر ورود اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری را داشته باشند نظارت می کند.

 

این مسئول تاکید کرد:کالاهای وارداتی به گمرک خرمشهر، تنها درصورت داشتن انطباق با استانداردهای ملی یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود را دریافت می کند.

 

بندر خرمشهر در شمال غربی خلیج فارس و در جنوب غربی جمهوری اسلامی ایران و در همسایگی جنوب شرقی کشور عراق (مرز زمینی شلمچه) در محل تلاقی رودخانه های اروندرود و کارون در استان خوزستان واقع شده است.

 

این بندر سابقه طولانی در امر تجارت دریایی داشته و ساخت و بهره برداری از اسکله های ویژه پذیرش کشتی های اقیانوس پیما در بندر خرمشهر در سال های آغازین 1300 شمسی شروع شده و در زمان جنگ جهانی دوم و پس از آن به اوج خود رسید.

 

بندر خرمشهر در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با داشتن 20 اسکله از بزرکترین بنادر کشور به حساب می آمد.

 

 

 

 

اخبار آبادان ،خب خرمشهر ،آبادان،نیوز آبادان 

 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: