کد خبر: ٣٣١٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/09/02-١٨:٢٦

با فرا رسیدن اربعین حسینی ،خط ریلی خرمشهر به شلمچه برای جابجایی زائران اربعین راه اندازی شد.

 

 

آبادان نیوز : غلامحسین فارسیان معاون مدیر کل راه آهن جنوب و مدیر پایانه راه آهن خرمشهر در خصوص این خبر گفت:این خط ریلی با دو واگن و ظرفیت جابجایی 216 مسافر در هر نوبت، برای آسان سازی جابجایی زائران و کاهش بار ترافیکی از جاده منتهی به شلمچه راه اندازی شده است.
وی اظهار داشت:مدت رفت و برگشت این قطار از راه آهن خرمشهر تا پایانه شلمچه نیم ساعت می باشد و در هر ایستگاه 10 تا 15 دقیقه برای سوار شدن مسافر یا خارج شدن آنان زمان می برد.

به گزارش آبادان نیوز:غلامحسین فارسیان  گفت:این خط ریلی به صورت شبانه روزی و در دو شیفت کاری به زائران خدمت رسانی می کند.
غلامحسین فارسیان معاون مدیرکل راه آهن جنوب در ادامه سخنانش همچنین با بیان استقبال زائران از این خط ریلی، گفت:تلاش می کنیم، یک دستگاه ریل چهار واگنه با ظرفیت 320 مسافر طی چند روز آینده به منطقه منتقل شده و به زائران حسینی خدمات رسانی کند.
ولی الله حیاتی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر در نشست شورای اداری شهرستان، گفته بود:بر اساس آخرین آمار دریافتی، روزانه 30 هزار زائر اربعین حسینی برای عزیمت به کربلای معلی از مرز شلمچه عبور می کنند.
ایام اربعین سال گذشته 580 هزار زائر از مرز شلمچه برای حضور در آیین های اربعین حسینی تردد کردند و پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد. 

 

 

 

 

 

اخبار آبادان ، خبر خرمشهر 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: