کد خبر: ٣٢٦٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/08/25-١٠:٥٧

فعالیت بخش تجاری و تبادل کالا در مرز شلمچه از مهم ترین مفاد تفاهم نامه طرف عراقی با مسئولان اتاق بازرگانی صنایع و معادن خرمشهر و سازمان منطقه آزاد اروند است.

 

 آبادان نیوز : عرب کاظم الجزایری گفت و گو با خبر نگاران گفت:برای بررسی مشکلات مرز شلمچه در نشست مشترک با مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و اتاق بازرگانی صنایع و معادن خرمشهر، تفاهم نامه ای با 10 بند منعقد شد که مهم ترین بند آن، فعالیت شبانه روزی امور صادرات و تردد زائران از مرز شلمچه به سمت عراق است.

 به گزارش آبادان نیوز : وی گفت:بررسی مسائل زیست محیطی، بهداشت و درمان، صادرات و تدوین استانداردهای مربوط به صادرات و موضوعات مربوط به پایانه های مرزی از دیگر موارد مفاد این تفاهم نامه بود.

معاون استاندار بصره اظهار همچنین با بیان اجرای پروژه راه آهن شلمچه به بصره گفت:این پروژه عمرانی پس از اربعین حسینی پیگیری می شود.

عرب کاظم الجزایری معاون استاندار بصره همچنین با تجلیل از اقدامات و پیگیری های جمهوری اسلامی ایران در اجرای این طرح، گفت:بر اساس آخرین نتیج نشست های مشترک، چندی پیش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با طرف عراقی خود نشست مشترکی برگزار کرد و مقرار شد که این طرح پس از اربعین حسینی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

 معاون استاندار بصره گفت: احداث پل مقام بر روی شط العرب در شهرستان بصره تکمیل کننده پروژه خط راه آهن شلمچه بصره بوده و برای تردد قطار در این مسیر ریلی، باید این پل ساخته شود.

 عرب کاظم الجزایری معاون استاندار بصره تصریح کرد:با ساخت و تکمیل پل مقام با اعتبارات جمهوری اسلامی ایران، راه آهن شلمچه به بصره به به مراحل پایانی تکمیل پروژه نزدیک می شود.

معاون استاندار بصره به منظور سخنرانی در سومین همایش تجلیل از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند در خرمشهر به استان خوزستان سفر کرده بود.

 

 

 

 

 

اخبار خوزستان ، خبر خوزستان ،سازمان منطقه آزاد اروند

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: