کد خبر: ٢٨٦١٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/14-١١:١٧

در این گزارش وبگردی با "درمان خار پاشنه در خانه" آشنا می‌شویم.

 

آبادان نیوز _ تازه‌ترین‌های وبگردی را اینجا بخوانید:

 

شاید بسیاری از افراد مبتلا به خار پاشنه باشند، اما ندانند. ولی در برخی از افراد این مشکل به حدی دردناک می‌شود که سعی می‌کنند از طریق هر راهی به درمان آن بپردازند.

درمان‌های بسیاری برای خارپاشنه وجود دارد. برخی از این درمان‌ها بسیار پرهزینه هستند. همچنین ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشند. از جمله این درمان‌ها می‌توان به فیزیوتراپی، جراحی، تزریق و سایر روش‌ها اشاره کرد.

اما درمان خانگی خارپاشنه همان‌ چیزی است که شما به آن نیاز دارید. اگر از درمان‌های رایج خسته‌ شده‌اید و به دنبال جوابی مناسب برای حل مشکل خود هستید، در ادامه با ما همراه باشید. 5 راهکار بی‌نظیر برای حل این مشکل به شما ارائه کرده‌ایم.

 

5 راهکار درمان خانگی خارپاشنه که باید بدانید

در ادامه به بررسی راهکارهایی خواهیم پرداخت که درخانه و بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید از آن‌ها برای درمان مشکل خود استفاده کنید. ممکن است برخی از این راه‌ها برای شما جوابگو نباشد. پیش از هرچیزی با پزشک معالج خود صحبت کنید.


1- درمان از طریق داروهای OTC

بسیاری از داروهای ضد التهابی همانند اسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسین، دگزامتازون وحتی استامینفون می‌تواند درد را کاهش دهند. همچنین از تشدید بیماری جلوگیری کنند. البته باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این داروها ممکن است باعث بروز عوارضی نیز شود. درنتیجه اگر سابقه بیماری خاصی همچون دیابت، زخم معده ، خونریزی و…. دارید، پیش از مصرف با پزشک معالج خود مشورت کنید.


2- استفاده از کمپرس آب سرد و گرم

شما می توانید با قرار دادن کمپرس آب سرد درد خود را کمتر کنید. سرما باعث کمتر شدن التهاب بافت نرم می‌شود. البته راه های مختلفی برای اینکار وجود دارد.

برای مثال: می توانید یک تکه یخ را لای پارچه به مدت 10الی 20 دقیقه قرار دهید. همچنین می توانید از یک بطری آب سرد استفاده کنید و پای خود را روی آن بچرخانید. اگر مایل هستید که از روکش و ژل های یخ استفاده کنید، آنها را از داروخانه ها تهیه کنید و در فریزر نگه دارید. همچنین هنگام مصرف می‌توانید دور پای خود بپیچید.

استفاده از گرما درمانی و سرما درمانی باید باهم متعادل باشد؛ زیرا گرما به تنهایی باعث بروز برخی عوارض منفی می‌شود. کیسه های آب گرم را شب ها و قبل از خواب امتحان کنید. بهتر است به مدت 15 دقیقه کیسه را روی محل آسیب دیده قرار دهید.

علاوه‌براین چند بار در طول روز پاهای خود را در تشت آب گرم قرار دهید و با بخار ماساژ دهید، ولی توجه داشته باشید که بعد از آن به مدت چند ثانیه پاهای خود را با آب سرد ابکشی کنید. حمام کردن با آب گرم نیز برای حل این مشکل پیشنهاد می‌شود.


3- ماساژ درمانی یکی دیگر از راه های موثر خانگی است

برای درمان خانگی خارپاشنه از روغن های ضد التهابی استفاده کنید و به همراه آن محل درد را به آرامی ماساژ دهید. استفاده مداوم از روغن ها و ماساژ دادن به صورت مرتب در روند بهبودی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. همچنین فراموش نکنید که باید روغن مورد نظر را کمی حرارت بدهید که گرم شود سپس استفاده کنید.

در نهایت می توانید روغن زیتون یا نارگیل را روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس روغن را به کف دست خود بمالید و با آن محل درد را به آرامی ماساژ دهید.

همچنین می توانید از سایر روغن ها مانند روغن های:رزماری، اسطوخودوس و آویشن برای تسکین درد استفاده کنید. البته استفاده ترکیبی از این روغن‌ها نیز پیشنهاد می‌شود.

 

4- برای بهبودی رژیم غذایی خود را تغییر دهید

رژیم غذایی یکی از مهم ترین و موثر ترین روش های درمان است که باید بدون استثنا در کنار سایر روش‌های درمان خانگی خارپاشنه قرار گیرد‌. شما باید مصرف ویتامین  Cخود را بالا ببرید؛ زیرا در کاهش التهابات بسیار موثر است و همچنین کلسیم باعث جلوگیری از پیشروی بیماری می‌شود.

همچنین میتوانید اسفناج را در رژیم غذایی خود قرار دهید؛ زیرا شامل ویتامینC و کلسیم است که در بهبود خارپاشنه تاثیر دارند. در نهایت مصرف پرتقال تازه بهتر از استفاده از قرص های ویتامین C است.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شدهروغن ماهی به دلیل داشتن امگا3 التهاب را کاهش می‌دهد، البته باید در میزان پایین مصرف شود.

مواردی که تا به اینجا مطرح شد با افزایش ویتامین C باعث کاهش درد می‌شدند. اما مواردی نیز وجود دارند که اگر استفاده کنید، سبب تشدید درد می‌شود. به عنوان مثال مصرف بیش از حد قند و شکر درد را تشدید می کند. همچنین فراموش نکنید که اضافه وزن و چاقی موجب می‌شود که خارپاشنه تشدید شود.

 

5- ورزش را دست کم نگیرید

انجام بسیاری از تمرینات ورزشی می تواند به شما کمک بسیاری در درمان این مشکل کند. در واقع یکی از راه‌های درمان خانگی خارپاشنه انجام حرکات ورزشی مشخصی است که در ادامه شرح داده‌ایم.  با تمرینات کششی در ناحیه ساق و مچ پا شروع کنید.

1.بنشینید و پاهای خود را دراز کنید. با دستان خود انگشتان پا را بگیرید و به سمت سینه خود بکشید و به مدت 30 ثانیه نگه دارید. این تمرین را روی هر پا پنج ست 30 ثانیه ای انجام دهید.

2.تمرین بعدی به صورت ایستاده است. باید یک پای خود را جلوتر از دیگری بگذارید. دستان خود را به دیوار بچسبانید و خم شوید تا جایی که کشش در ساق پا کاملا احساس شود.

همچنین می توانید روی آتل های ورزشی هم حساب کنید. آنها را از داروخانه بخرید. این اتل ها باعث خم شدن پای شما می‌شود. درنتیجه می توانید کشش را حس کنید.

 

کلام آخر

بر اساس شواهد موجود درمان خانگی خارپاشنه تاثیر قابل توجهی در درمان این مشکل داشته است. در واقع بسیاری از افراد با استفاده 5 روش ذکر شده در این مقاله مشکل خود را حل کرده‌اند.

اما نکته قابل توجه این است که درمان های خانگی باید به صورت مکرر و پیوسته برای مدت زمانی  نسبتا طولانی انجام شود که اثار بهبودی را ببینید. همچینن انجام یک راهکار به تنهایی موثر نیست و باید به طور همزمان از چند راهکار استفاده کنید./ اخبار وبگردی

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: