کد خبر: ٢٤٦٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/05/08-١٠:٠٢

استاندار خوزستان گفت: با برنامه​ريزي مشكلات استان برطرف و توسعه حاصل مي​شود.

 

آبادان نیوز :استاندار خوزستان گفت: با برنامه​ريزي مشكلات استان برطرف و توسعه حاصل مي​شود.

به گزارش آبادان نیوز : عبدالحسن مقتدايي در جلسه شوراي اداري استان كه امروز، 7 مردادماه در سالن شهيد هاشمي استانداري برگزار شد، با اشاره به برنامه ششم توسعه و ضرورت توجه دستگاه​هاي اجرايي استان به آن اظهاركرد: در اين برنامه ​ها است كه بعضي موارد و احكام درج يا اصلاح مي​شوند تا نارسايي​هاي موجود رفع شود.

 

وي افزود: درست است كه سازمان مديريت و برنامه​ريزي متولي برنامه توسعه ششم است اما هر دستگاه بايد ارتباط خود را در مركز و نمايندگان برقرار و برنامه​هاي خود را تنظيم كند. بايد توجه كرد كه اين فرصت​ها از دست نرود.

 

استاندار خوزستان با بيان اين​كه توسعه با برنامه​ريزي حاصل مي​شود گفت: توسعه عمومي استان عقب مانده است. شرايط جنگ و بازسازي و مشكلات ناشي از آن توسعه استان را زمين​گير كرده است. اكنون در استان جبهه​اي با عنوان معضلات و مشكلات داريم كه اگر قرار است توسعه اتفاق بيفتد، بايد اين مشكلات حل شود. به همين جهت بايد مسئولان دستگاه​ها با نمايندگان در كميسيون​هاي تخصصي مختلف تعامل داشته باشند تا توسعه با برنامه​ريزي در استان اتفاق بيفتد.

 

مقتدايي با اشاره به طرح 550 هزار هكتاري موسوم به طرح رهبري بيان كرد: با ابتكار و برنامه​ريزي مي​توان اقدامات بسياري انجام داد. يكي از موفقيت​ها طرح كشاورزي 550 هزار هكتاري رهبري است كه در اوج بي​پولي در حال اجراست.

 

وي با تأكيد بر لزوم شفاف​سازي اظهاركرد: در پايان سال​گذشته 70 پروژه خاص با زمان شروع و انتها و ميزان اعتبار تعريف شده است كه قرار است به صورت يك كتابچه تبديل شود و در اختيار رسانه​ها و مردم قرار گيرد تا نظارت لازم از طريق مردم حاصل شود.

 

مقتدايي با اشاره به طرح تجليل از مسئولان ستادهاي پشتيباني دوران جنگ تحميلي بيان​كرد: احترام به پيشكسوت ضروري و لازم است. بايد در انتقال فرهنگ و ايثار شهادت به نسل جديد نوآوري وجود باشد. در اين طرح از پيشكسوتان دوران جنگ و ستادهاي پشتيباني تجليل مي​شود.

 

وي ادامه​داد: تمام دستگاه​هاي اجرايي در زمان جنگ ستادهاي پشتيباني داشته​اند. كوچكترين ستاد، ستادهاي جمع​آوري كمك​هاي مردمي بود؛ بنابراين مسئولان هر دستگاه بايد اين افراد زحمتكش را شناسايي و از آنها تقدير كند.

 

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به بازگشايي مدارس عنوان كرد: يكي از طرح​هاي پيش رو، بازگشايي مدارس است كه تمام دستگاه​ها بايد تمام تلاش خود را در اين خصوص انجام دهند تا برنامه ريزي مطلوبي در اين زمينه صورت گيرد.

 

مقتدايي با بيان اين​كه دستگاه​ها و رسانه​ ها بايد با هم تعامل داشته باشند، گفت: يكي از برنامه​هاي مهم استان اتفاقات مهم استان، روز خبرنگار است كه بايد فارغ از تجليل از خبرنگاران، دستگاه​هاي اجرايي دست به دست رسانه​ها و با آن​ها تعامل داشته باشند.

 

وي خاطرنشان كرد: در خصوص توسعه، مسئوليت و مأموريت همه بايد مشخص باشد كه در اين بين دستگاه​ها بايد نقش رسانه​ها و مأموريت آن​ها را بشناسند.

 

 

 

 

استاندار خوزستان ,عبدالحسن مقتدایی ,استانداری خوزستان ,خبر خوزستان ,اخبار خوزستان ,آبادان نیوز ,نیوز آبادان , 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: