کد خبر: ٢٢٣٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/04/13-١٨:٥٠

مدیر روابط عمومی پتروشیمی مارون گفت: علت حادثه واحد پلی اتیلن این مجتمع اشتعال گاز هگزان بوده که در داخل لوله لاین محبوس شده بود.

 

آبادان نیوز : واحد پلی اتیلن سنگین پتروشیمی مارون عصر روز پنجشنبه حوالی ساعت 15 به دلیل اشتعال گاز هگزان دچار انفجار و حریق شد.
به گزارش آبادان نیوز : سیداسفندیار صلاحت پور روز شنبه  با بیان اینکه صنعت پتروشیمی همیشه آبستن حوادث است افزود: گاز هگزان قابل اشتعال و انفجار است و لوله لاین به دلیل فرآیندهایی که پیش می آید به دلیل ترکیبات شیمیایی مسدود می شود.
وی اضافه کرد: در زمان مسدود شدن، شیرهای قبل و بعد از مسیر توسط مسوولان مربوطه بسته می شوند و جایی که اتصال دارد باز شده و با رعایت مسایل ایمنی ، انسداد آن رفع می شود.
صلاحت پور گفت: لحظه ای که کارگر شیر را باز می کرد حد فاصل شیر بسته شده تا نقطه انسداد حاوی گاز حبس شده بود که در لحظه آزاد شدن به علت گرمای هوا و برخی عوامل محیطی مشتعل شد.
وی اضافه کرد: پس از این حادثه در پتروشیمی مارون همه همکاران فداکاری می کنند تا جلوی آتش سوزی گرفته شود که در این بین یکی از کارگران دچار سوختگی 50 درصدی می شود و بلا فاصله برای مداوا به بیمارستان منتقل می شود که هم اینک تحت مداوا است.
صلاحت پور گفت: در این آتش سوزی تجهیزات جزیی کارخانه شامل کابل های برق و ابزار دقیق دچار سوختگی شدکه مرمت آن شروع شده است.
مدیر روابط عمومی پتروشیمی مارون افزود: در جریان این حادثه یک دستگاه جرثقیل نیز دچار آتش سوزی شد.
وی افزود: کابل ها و ابزار دقیق هم اینک در دست تعمیر است که با این اقدامات تا پایان هفته واحد پلی اتیلن سنگین پتروشیمی مارون وارد مدار می شود.
این واحد با ظرفیت تولید 300هزار تن در سال از سال 1386 به تولید رسیده و به لحاظ حجم تولید بزرگترین واحد پلی اتیلن سنگین در کشور است.
محصولات این واحد به طور عمده به کشورهای کره جنوبی و چین صادر می شود 
حدود 60درصد تولیدات این واحد به مصارف داخلی اختصاص دارد.
بنا به این گزارش حادثه اخیر در پتروشیمی مارون در ماهشهر در محافل عمومی بازتاب داشت.
در چند سال اخیر این نخستین حادثه انفجار در پتروشیمی مارون بوده است.  

 

 

 

 حادثه پتروشیمی مارون ماهشهر ، پتروشیمی مارون ماهشهر ، حوادث ، حادثه انفجار در پتروشیمی مارون  ،پتروشیمی مارون ماهشهر ،مخاهشهر ،اخبار ماهشهر ،آبادان نیوز ،نیوز آبادان ،خبرهای آبادان 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: