کد خبر: ٢٢٣٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/04/13-١٠:٤٩

با همت جمعی از خیرین، ضیافت افطاری برای جامعه ناشنوای خرمشهر و آبادان با حضور ۴۰۰ ناشنوا در تالار برلیان خرمشهر برگزار شد.

 

 آبادان نیوز : با همت جمعی از خیرین، ضیافت افطاری برای جامعه ناشنوای خرمشهر و آبادان با حضور ۴۰۰ ناشنوا در تالار برلیان خرمشهر برگزار شد.

به گزارش آبادان نیوز به نقل از مهر ، ماه مبارک رمضان فرصتی است تا دلها را یکی کرد و با نگاه به سوی خدا، مهمان او شد، زبان اینجا معنا ندارد، چرا که باید با دل خدا را نگریست و نیایش کرد، جامعه ناشنوای دو شهرستان خرمشهر و آبادان شامگاه جمعه مهمان سفره خدا در ماه خدا بودند و با دلهایشان به مهمانی معبود رفتند.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر  عنوان کرد: از بین دو هزار معلول تحت پوشش اداره بهزیستی خرمشهر تعداد ۱۸۰ نفر را ناشنوایان این شهر تشکیل می دهند.

علی فرحانی به ضیافت افطار ویژه ناشنوایان که در خرمشهر برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این مراسم كه شامگاه جمعه که تالار برلیان كه متعلق به یكی از خیرین این شهرستان است، برگزار شد ویژه ناشنوایان تحت پوشش این اداره و خانواده های آنان بود.

وی افزود: تعداد مهمانان ناشنوای این ضیافت که از شهرستان های خرمشهر و آبادان دعوت شده بودند قریب به ۴۰۰ نفر بود.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر دیگر مهمانان این ضیافت افطار را از قشر هنرمندان، مسئولان شهرستان و استان و اصحاب رسانه برشمرد و هدف از دعوت دیگر اقشار را همبستگی و همدلی با جامعه معلولین دانست.

فرحانی اظهار كرد: این مراسم مطابق معمول هر سال و در راستای اکرام و اطعام مددجویان و ایتام تحت پوشش انجام شد و هزینه های مالی این سفره اطعام را تعدادی از خیرین، فرمانداری ویژه خرمشهر و سازمان منطقه آزاد اروند تقبل کرده است.

خواسته اولیه ناشنوایان اشتغال است

وی به عمده مشکلات ناشنوایان در خرمشهر اشاره کرد و گفت: کاستی هایی در بحث اشتغال ناشنوایان کاملا احساس می شود. متأسفانه کارخانجات و ادارات بزرگ در حق ناشنوایان کم لطفی کرده اند و از قابلیت های آنان در به کارگیری در مشاغل گوناگون استفاده نمی شود.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر افزود: اغلب این ناشنوایان از مهارت های بالایی برخوردارند و اغلب آنان نیز دارای تحصیلات دانشگاهی در زمینه های مختلف هستند.

فرحانی به دیگر خواسته های ناشنوایان نیز اشاره کرد و افزود: ناشنوایان نیاز به تسهیلات لازم برای ازدواج دارند و مسئولان مربوطه باید گام های استوار و محکمی در این زمینه بردارند.

وی بیان كرد: ساخت محل و یا ایجاد محلی برای برگزاری مراسمات ویژه ناشنوایان، تشکیل کلاس های آموزشی از سوی منطقه آزاد اروند همانند کاری که برای نابینایان شده است، کمک به تجهیز انجمن ناشنوایان از لحاظ امکانات و وسایل مورد نیاز و کمک و مساعدت های مالی به منظور رفع نیازهای انجمن از خواسته های دیگر جامعه ناشنوایان شهرستان خرمشهر است.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر اظهار كرد: اداره بهزیستی به دلیل تراکم بالای پوشش تمامی معلولان، نیاز به همکاری و کمک سازمان های بزرگ شهر دارد.

افطاري ناشنوايان در خرمشهر

برنامه های فرهنگی و تفریحی عامل مهم ایجاد روحیه ناشنوایان

فرحانی تصریح كرد: اجتماع باید این قشر از جامعه را جدا از خود احساس نکند و به منظور نزدیک شدن به آنان تمام تلاش خود را انجام دهد.

وی ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی و تفریحی ویژه معلولان را از موارد مهم برشمرد و افزود: انتظار می رود مسئولان فرهنگی و ورزشی در شهر با برنامه ریزی های لازم وقتی را مشخص و معین برای معلولان و ناشنوایان اختصاص دهند تا آنها در کنار هم بتوانند به راحتی از امکانات لازم استفاده کنند.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر اظهار کرد: ناشنوایان در جامعه به راحتی نمی توانند از امکانات لازم تفریحی و فرهنگی استفاده کنند و این موارد کاملا احساس می شود که باید برنامه ریزی های لازم و مرتب در ارائه خدمات ورزشی و فرهنگی خاص ناشنوایان در شهر انجام شود.

فرحانی اظهار کرد: ناشنوایان احساس می کنند با مشکل تکلم و ناشنوایی که آنها دارند در کنار دیگران به راحتی نمی توانند در مراکز فرهنگی و ورزشی حضور پیدا کنند.

، اصولا ناشنوایان انسانهایی برترند، از آن جهت که ضمیری پاکتر و نهانی سالم تر از دیگران دارند و اکثرا دور از زد و بندهای اجتماعی گذران زندگی می کنند، متأسفانه آن گونه که باید و شاید در کشور ما این قشر از جامعه در زمینه های مختلف اشتغالی مورد بی مهری قرار گرفته و فقط با نگاه رأفت و ترحم به آنان توجه می شود، غافل از اینکه آنها همانند دیگر مردم می توانند در زمینه های مختلف خدمت والایی به جامعه داشته باشند، انتظار می رود مسئولان با برنامه ریزی های لازم از قابلیت این قشر پاک جامعه استفاده های مطلوب و لازم را بکنند.

 

 

 

 

 

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر ، اداره بهزیستی خرمشهر ، منطقه آزاد اروند،فرمانداری خرمشهر ،خبرهای خرمشهر ،اخبار خرمشهر ،آبادان نیوز ،نیوز آبادان ،ابادان ،افطار ناشنوایان خرمشهر 

 

 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: