کد خبر: ٢٢٢٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/04/11-١٢:٠٥

طی حکمی از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، برخی اختیارات این سازمان به فرماندار شهرستان آبادان واگذار شد.

 

آبادان نیوز: طی حکمی از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، برخی اختیارات این سازمان به فرماندار شهرستان آبادان واگذار شد. به گزارش آبادان نیوز : اسماعیل زمانی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در این حکم اختیارات مصوبات شوراهای شهر و روستای آبادان را به عزیزالله شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان واگذار کرد.
متن حکم مدیرعامل منطقه آزاد اروند خطاب به فرماندار آبادان به شرح ذیل است:
«با سلام
احتراما، در اجرای تبصره 2 بند الف ماده 112 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی مصوب 15 دی‌ماه سال 89 و پیرو موافقت‌های قبلی بدین‌وسیله اختیارات سازمان منطقه آزاد اروند در مورد مصوبات شوراهای شهر و روستا در محدوده آبادان به جنابعالی تفویض می‌گردد. لطفا ترتیبی اتخاذ گردد پس از اعمال مغایرت یا عدم مغایرت یک نسخه از مصوبات شوراهای شهر و روستا به مدیریت حقوقی ارسال گردد».
شایان ذکر است که در بند الف ماده 112 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه آمده است: به منظور ساماندهی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و ایفای نقش موثر آنها در تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله نظام، اعمال مدیریت یکپارچه و رشد اقتصادی مناسب در این مناطق، هم پیوندی و تعامل اثرگذار اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی در بخش‌های مختلف مدیران سازمان‌های مناطق آزاد به نمایندگی از طرف دولت، بالاترین مقام منطقه محسوب می‌شوند و کلیه وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی مستقر در این مناطق به استثنای نهادهای دفاعی و امنیتی به عهده آنها است؛ سازمان‌های مناطق آزاد منحصرا بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و اصلاحات بعدی و قانون کار اداره می‌شوند.
در تبصره 2 از بند الف ماده 112 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی نیز آمده است: اختیارات فرماندار در مورد مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مناطق آزاد به مدیر سازمان منطقه آزاد واگذار می‌شود. 

 

 

 

 

آبادان نیوز ،نیوزآبادان ،منطقه آزاد اروند ،مدیر عامل منطقه آزاد اروند ،فرماندار آبادان ،عزیزالله شهبازی ،آبادان ،خبرهای آبادان ، 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: