کد خبر: ١٩٦١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/03/06-٠٨:٥٧

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: طبق اعلام پیمانکار، واحد نخست گازی نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر اواخر تابستان امسال بهره برداری و وارد مدار می شود.

 

 

آبادان نیوز :  مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: طبق اعلام پیمانکار، واحد نخست گازی نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر اواخر تابستان امسال بهره برداری و وارد مدار می شود.

به گزارش آبادان نیوز: محمود جانقربان ا اظهار کرد: این نیروگاه توسط سازمان توسعه برق ایران و به پیمانکاری گروه مپنا(مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران) در دست ساخت قرار دارد که در مرحله نخست، بهره برداری از چهار واحد 162مگاواتی گازی نیروگاه پیش بینی شده است.

وی افزود: امید می رود با بهره برداری واحد نخست نیروگاه، دیگر واحدهای گازی هم به تدریج و با فاصله زمانی کوتاه در مدار قرار گیرند.

جانقربان از در دست تکمیل بودن کار ساخت پست برق نیروگاه و خط ارتباطی آن با هزینه 330میلیارد ریالی آن خبر داد و گفت: از این دو پروژه پیش از بهره برداری واحد نخست گازی نیروگاه بهره برداری خواهد شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر که عملیات اجرایی آن از سال 88 آغاز شده در زمینی به مساحت یکصد هکتار درکیلومتر 9 جاده پتروشیمی به سمت شهر چمران در دست ساخت است و برق بخشی از جنوب خوزستان را تامین خواهد کرد.

سوخت این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان نفت گاز (گازوییل) است.

هزینه اولیه بهره برداری از واحدهای گازی نیروگاه در مرحله نخست چهار هزار میلیارد ریال پیش بینی شده که از محل منابع داخلی وزارت نیرو تامین می شود.

در این نیروگاه علاوه بر چهار واحد گازی دو واحد بخار هر کدام با ظرفیت 160مگاوات هم پیش بینی شده است.

در مرحله تکمیلی این نیروگاه، دو بلوک سیکل ترکیبی که وظیفه تولید برق سیکل ترکیبی یک هزار مگاوات در شهرستان ماهشهر را عهده دار می شوند مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 این نیروگاه قرار بود دو ساله ساخته شود اما زمان ساخت آن تاکنون به حدود چهار سال رسیده است.

علاوه بر این نیروگاه، نیروگاه های سیکل ترکیبی آبادان با ظرفیت 815 مگاوات و خرمشهر با ظرفیت یک هزار و 450مگاوات نیز در خوزستان فعال است که واحدهایی از اینها بهمن پارسال به شبکه سراسری برق کشور پیوست. 

 

 

 

منبع : ایرنا

نیروگاه های سیکل ترکیبی آبادان ،نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر ، خوزستان ،شرکت برق خوزستان ،آبادان نیوز،نیوزآبادان ،خبر آبادان ،اخبار آبادان ، 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: