کد خبر: ١٩٥٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/03/05-١٠:٢٦

سفر اعضای فراكسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی به خرمشهر در حالی انجام شد كه ایثارگران شهرهای آبادان و خرمشهر از عملكرد منطقه آزاد انتقاد كردند.

 

آبادان نیوز : سفر اعضای فراكسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی به خرمشهر در حالی انجام شد كه ایثارگران شهرهای آبادان و خرمشهر از عملكرد منطقه آزاد انتقاد كردند.آبادان نیوز :  لاله افتخاری رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی عصر یكشنبه در نشستی با ایثارگران آبادان و خرمشهر، ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، دغدغه ها و مشکلات ایثارگران را در این جلسه بررسی کرد.

اغلب ایثارگرانی که در این جلسه به صحبت پرداختند؛ منطقه آزاد اروند و مدیریت آن را در عدم پیشرفت شهر و بی مهری علیه ایثارگران و مردم خرمشهر مقصر دانستند.

بها ندادن به رزمندگان و ایثارگران و فساد اداری و مشکلات شهر و بیکاری از عمده مشکلاتی بود که ایثارگران آن را در جلسه مطرح کردند و مسبب اصلی را منطقه آزاد اروند دانستند.

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در تائید صحبت های ایثارگران گفت: منطقه آزاد اروند با نصب بیلبردهایی در مناطق مختلف خرمشهر و آبادان از نهضت آسفالت خبر می دهد.

وی افزود: ارائه ارقام نجومی و کذب برای همه کاملا واضح و مشهود است چرا که بخش عظیمی از آسفالت خرمشهر و آبادان به همان حالت سابق رها شده و حرکتی با عنوان نهضت آسفالت در این دو شهر مشاهده نشده است.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان نماینده مردم مکلف هستم تا مشکلات و دغدغه های ایثارگران را در مجلس منعکس کنیم و مجلس شورای اسلامی نیز لازم است دولت را ملزم به اجرایی و عملیاتی کردن طرح ها کند.
رزمندگان دیروز رزمندگان امروز در جبهه ها علیه داعش

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس و اعضای فراکسیون دفاع مقدس مجلس گفت: بسیاری از اشخاصی که هم اکنون در جلسه  بین ما حضور دارند و دوست ندارند نامی از آنها آورده شود رزمندگانی هستند که هم اکنون در حال نبرد در سوریه و عراق علیه داعش هستند.

 سامری افزود: ایثارگرانی که جوانی و زندگی خود را پای این انقلاب و این وطن گذاشتند امروز انتظار زیادی ندارند جز بازگشت خرمشهر به آن شکوه از دست رفته خود قبل از جنگ ولی امروز می بینیم که هنوز حس ایثار و فداکاری نیز در وجود این اشخاص هست که پا از مرزهای ایران می گذارند و در دفاع از مذهب و عتبات  عالیات به جنگ با کفار می روند.

به خواسته های ایثارگران رسیدگی می شود

رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی، دغدغه های ایثارگران در پیشرفت خرمشهر و خارج ساختن این شهر از وضعیت کنونی را مهم و ارزشمند برشمرد.

لاله افتخاری از نمایندگان خرمشهر و آبادان خواستار ارائه پیشنهادات و گزارشاتی در خصوص مطالبات و درخواست های ایثارگران و رزمندگان در مجلس شد.

وی افزود: ارائه گزارشات مکتوب برای بررسی در مجلس حتما می تواند در تحقق خواسته های این قشر موثر واقع شود و بندهایی نیز در قانون به مطالبات ایثارگران اضافه خواهد شد.

توسعه خرمشهر عزم ملی می خواهد

اعضای فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی که از صبح امروز وارد خرمشهر شده بودند همچنین عصر یكشنبه با فرماندار خرمشهر و مدیران ادارات این شهر در فرمانداری خرمشهر جلسه ای برگزار کرده بودند.

ولی الله حیاتی فرماندار خرمشهر در این جلسه گفت: آبادانی و توسعه خرمشهر نیازمند عزم عمومی همه ملت و توان عمومی همه قوا است.

وی هدف از این جلسه را بررسی مسائل و مشکلات حوزه شهرستان خرمشهر دانست و افزود: خرمشهر نماد مقاومت ملت ایران است و نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات ارزنده ای را در خرمشهر انجام داده است.

فرماندارخرمشهر اظهار کرد: راه توسعه خرمشهر، ارتقا و توسعه مبادلات تجاری است چرا که خرمشهر، شهری تجاری و بندری است و اگر بخواهیم خرمشهر توسعه پیدا بکند باید بندر خرمشهر احیا شود.

حیاتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم لایروبی رودخانه اروند رود گفت: اگر لایروبی اروند انجام گیرد و ما به عمق ۹ متر قبل از جنگ برگردیم و کشتی های ۱۵ و ۲۰ هزار تنی  در بندر خرمشهر پهلو خواهند گرفت.

وی افزود: از مزایای لایروبی اروند فعال شدن شرکت های خدماتی، صنعتی و تجاری درمنطقه است که به واسطه آن نرخ اشتغال زایی  ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت و خرمشهر به توسعه قبل از جنگ خود می رسد.

فرماندار خرمشهر با بیان  اینکه ۷۰ درصد شبکه توزیع آب آشامیدنی خرمشهر مربوط به قبل از جنگ است، افزود: به دلیل فرسودگی شبکه توزیع آب مردم با افت فشار آب مواجه اند.

فرماندار خرمشهر در پایان در خصوص بحث فاضلاب گفت : ۴۰ درصد فاضلاب خرمشهر تاکنون عملیاتی نشده است و برای بازسازی فاضلاب خرمشهر  ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 همه ساله در سالروز آزادسازی خرمشهر مسئولان کشوری با حضور در این شهر به خواسته ها و مطالبات به حق مردم گوش می دهند ولی بعد از سوم خرداد خرمشهر به تقویم تاریخی بر می گردد و تا سال دیگر مردم می مانند و هزار و یک وعده های انجام نشده، باید دید و منتظر ماند که آیا امسال خرمشهر به درستی و همچون نامش خرم خواهد شد یا داستانهای وعده های نافرجام سال های گذشته مجددا نیز تکرار خواهند شد.

 

 

منبع : مهر 

 

عبدالله سامری ،نماینده مردم خرمشهر ،منطقه آزاد اروند ،فرماندار خرمشهر ،آبادان نیوز،نیوز آبادان ،خبر آبادان ،اخبار خرمشهر ، خبر خرمشهر ،ایثار گران آبادان  

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: