کد خبر: ١٨٧٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/02/16-١٩:٤٤

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان بر ساماندهی باغ موزه دفاع مقدس آبادان در راستای انتقال صحیح فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد.

 

آبادان نیوز : خبر آبادان : معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان بر ساماندهی باغ موزه دفاع مقدس آبادان در راستای انتقال صحیح فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد

آبادان نیوز : خبر آبادان : دکتر عزیز الله شهبازی  در نشست هم اندیشی و معرفی اعضای هیات امنای باغ موزه دفاع مقدس آبادان، گفت:لازم است در ساخت فازهای باغ موزه دفاع مقدس، فضای بصری و روح معنوی حاکم بر دوران مقاومت مردم این شهر برابر متجاوزان تبیین شود.

شهبازی از آبادان به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی مردم ایران در برابر متجاوزان یاد کرد و افزود:این شهر همواره یادآور رشادت، شجاعت و صداقت مردم ایران زمین در دفاع مقدس و سندی ماندگار برای نسل های آینده انقلاب است.

شهبازی گفت:همان گونه که آبادان پیش از انقلاب اسلامی، شهر نخستین ها بود، مردم این شهر در جنگ تحمیلی با خلق حماسه ذوالفقاری و عملیات ثامن الائمه به عنوان نقطه آغاز پیروزی ها، نقش بی بدیلی در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.

معاون استاندار خوزستان همچنین اضافه کرد:آبادان در جنگ تحمیلی بیش از 100 سردار و چهار هزار و 400 شهید تقدیم آرمان های نظام جمهوری اسلامی کرده است و رشادت مردم شهر در آن دوران، این شهرستان را به گنجینه ای برای تبیین آموزه های دفاع مقدس تبدیل کرده است.

فرماندار ویژه آبادان همچنین با تاکید بر آماده شدن فضای باغ موزه دفاع مقدس برای گردشگران داخلی و خارجی و آشنایی آنان با حوادث دفاع مقدس، گفت:منطقه ای که باغ موزه دفاع مقدس در آن واقع شده تنها منطقه شهر است که بازسازی نشده و دست نخورده باقی مانده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان همچنین با بیان آمادگی دستگاه های اجرایی شهرستان برای مهیا شدن فضای باغ موزه دفاع مقدس آبادان، ابراز امیدواری کرد تا با ساخت این باغ موزه، بخشی از رشادت و ایثار مردم این خطه نشان داده شود.

 در حکمی از سوی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، فرماندار ویژه آبادان به عنوان رییس هیات مدیر باغ موزه دفاع مقدس آبادان منصوب و معرفی شد.

در پایان این نشست احکام اعضای هیات مدیره مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس آبادان متشکل از مسوولان دستگاه های اجرایی و جمعی از رزمندگان دفاع مقدس ابلاغ شد.

باغ موزه دفاع مقدس آبادان در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع در منطقه بریم این شهر قرار دارد.

چهار هزار متر مربع این باغ موزه مسقف می باشد.

 

 

 

 

 

فرماندار آبادان ،آبادان نیوز ،نیوز آبادان ،آبادان ،خبر آبادان ،اخبار آبادان ، موزه دفاع مقدس آبادان ،دکتر عزیزالله شهبازی ، 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: