کد خبر: ١٤٧٨٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/05/13-١١:٥٥

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ماسک به اندازه مورد نیاز و قیمت مناسب در داروخانه‌های خرمشهر وجود ندارد و این شهرستان با کمبود عرضه ماسک مواجه است.

 

آبادان نیوز : معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ماسک به اندازه مورد نیاز و قیمت مناسب در داروخانه‌های خرمشهر وجود ندارد و این شهرستان با کمبود عرضه ماسک مواجه است.

به گزارش آبادان خبر ، محمد حیدری دوشنبه اظهار داشت: با توجه به اینکه نسخه قطعی پیشگیری از انتقال بیماری کرونا ماسک است توزیع ماسک به اندازه مورد نیاز و قیمت مناسب در بازار خرمشهر وجود ندارد لذا باید ماسک با قیمت پایین و کیفیت بالا در دسترس مردم قرار گیرد.

وی به توزیع  ۱۵۰ هزار عدد ماسک در مرداد ماه و دهه اول تیرماه در داروخانه‌های خرمشهر اشاره کرد و افزود:این مقدار ماسک متناسب با جمعیت و نیاز خرمشهر نیست و این شهرستان همچنان با کمبود عرضه ماسک مواجه است.

حیدری با بیان اینکه کمبود ماسک و چندگانگی قیمت و عرضه ناعادلانه در داروخانه‌ها موجب نارضایتی مردم شده است گفت: اگر این روند ادامه یابد ناگزیر بخشی از سهمیه ماسک داروخانه‌های این شهرستان قطع می شود و توزیع ماسک به واحدهای دیگری که توزیع عادلانه انجام می دهند واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه چندگانگی قیمت ماسک زمینه قاچاق آن را به کشورهای همسایه فراهم کرده است افزود: در ۲ ماه گذشته بیش از ۲۰۰ هزار عدد ماسک قاچاق در شهرستان خرمشهر کشف و ضبط شد.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه در دهه محرم باید ماسک رایگان در بین مردم توزیع شود گفت:بر اساس هماهنگی با برخی از شرکت‌های فعال در خرمشهر از هفته آینده ماسک رایگان در مناطق محروم این شهرستان توزیع خواهد شد.

حیدری بکارگیری همه ساز و کارهای قانونی برای صیانت از سلامت مردم را وظایف همه دستگاه های اجرایی دانست و گفت: کسانی که تولیدکننده ماسک هستند باید از نقطه عرضه تا توزیع تحت یک نظارت مستقیم قرار گیرند و اداره صمت، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و اطلاعاتی مسئول هستند تا بر عرضه ماسک به مردم نظارت داشته باشند.

قیمت ماسک در استان خوزستان با افزایش مواجه شده است و داروخانه های این استان از عرضه ماسک با نرخ مصوب هر عدد ۱۴ هزار ریال خودداری می کنند.

برخی دارودخانه ها در استان خوزستان یک عدد ماسک فیلتردار را تا حدود ۲۰۰ هزار ریال نیز عرضه می کنند.  

موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.

شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته است.ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر۹۸) در شهر ووهان چین گزارش شد.

 

 

 

 

منبع:ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خرمشهر،خبر خرمشهر،اخبار خرمشهر،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرخرمشهر،اخبارخرمشهر،آبادان  نیوز،آبادان  خبر

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: